söndag 14 juli 2013

Tiden går fort när man har roligt.....

Jag har ont i ett knä, trodde det var för att jag börjat gå mer och senast på asfalt. Men jag har mer ont på natten än när jag rör mig. Känner igen det och får ångest och andnöd. Jag opererade mig ju för att köpa tid, man köper 6-8 år, på en del håller det ännu längre sa han doktorn då det begav sig. Tog fingrarna till hjälp och räknade baklänges-2008, det är sex år. Får jag nu konstatera att det inte höll längre för mig, jag hade naturligtvis inte den tur som andra har med många extra år. Att jag inte uppfattat tiden beror säkert på att allt gick fel och att båda benen opererades så min rehabtid knappt varit över innan det gör ont igen. Det är långt kvar tills det är kris igen, det är långt kvar tills knäprotesen, jag tänker inte ge mig för lite ont. Det blev bara så jäkla påtagligt nu efter en sömnlös natt med ont. Hur har det hunnit gå 6 år sedan första operationen, känns inte långt alls. Det är väl så att tiden går fort när man har roligt....

Inga kommentarer: