tisdag 6 augusti 2013

Jag är inte bara....jag är människa också!

Gång på gång återkommer Bohusläningens ledare med påståendet att "politikerna" i Uddevalla måste blanda sig med vanligt folk. Nu är jag riktigt förbannad!!  Senast idag läs här 
Med detta vänder han sig då egentligen till 6 personer eller kanske 10 för det kan inte fan hålla reda på alla alliansens råd och beredningar. Men vi övriga fritidspolitiker, för det är vi allra flest av, vi har vanliga jobb som försörjning, är mammalediga, arbetslösa, studerar, eller vad du vill. Vi har familj, släkt, vänner, arbetskamrater, klasskamrater. Vi är föreningsaktiva, går på fester och kalas, går på idrottsevenemang och kulturarrangemang. Men vi ska vara mer bland folk, öppna upp, föra dialog och ja inte vet jag..
Ett vet jag att ledaren i sin strävan efter jag vet inte vad, med sin påstående gång på gång, bygger en sorts sanning att det finns en lite klick politiker i Uddevalla och att de är världsfrånvända.
Jag vill verkligen mycket starkt påstå att så är inte fallet!! Skillnaden som jag ser det är då möjligen att man blandar ihop begreppen just om alla dessa som är fritidspolitiker, var sjutton skulle vi vara om inte på andra platser, stadshuset i slutna rum, är sista platsen jag är.

Inga kommentarer: