onsdag 22 januari 2014

Is i magen och evig längtan.

Tänk så enkelt det var förr när jag ville resa, jag gick till en resebyrå och samlade ihop många olika kataloger som man sedan använde som enda lektyr under lång tid. Bilder, avstånd, miljöer och priser lästes, listades och så småningom hade jag en klar bild av vart jag ville resa.
Så mycket svårare det är idag. Sonen den yngre och jag vill ha sol och värme 12-19 april och jag har verkligen ingen aning om vart vi ska. Det måste ju tyvärr vara billigt och jag flyger inte mer än 3-4 timmar. Finns ställe jag inte reser av moraliska skäl också, men de ligger på längre avstånd och går bort i första urvalet. Flyger heller inte med Ryan air, också av moraliska skäl. På SAS hittar jag billiga flygstolar men det faller på att det är svårt att med flera hundra sökmotorer hitta hotell. Söker jag charter för enkelhetens skull blir priset det tredubbla.
Just nu ser det ut som om vi inte kommer någon stans. Eller som jag säger till sonen vi får ha is i magen så kanske vi finner en sista minuten. Men det tro jag knappt på själv, vi får nog gå här i en enda evig lång längtan...... VART reser du? och var hittar du prisvärda alternativ?

Inga kommentarer: