tisdag 4 februari 2014

Jag var där!

Umeå har firat med invigning för de år som kommer vara deras, kulturhuvudstadsåret. På plats var vi fem personer från Folkets Hus i Uddevalla.  Så coolt, så häftigt. Man kan välja att gnälla över att det var dålig sikt. Man kan välja att känna det historiska, att inse att 55 000 personer är många och gör det hela lite historiskt, där bland alla stod vi. Jag såg mest mössor, axlar och några kvistar, men är inte ett dugg missnöjd. Jag hörde bra :) Det fanns skärmar så åtminstone delvis gick det som hände nere på isen att följa där.
                                            Min plats där jag skymtade lite.

Samtidigt var det hela helgen BOKADAGAR med Folkets Hus och parker, det var den egentliga anledningen att vi var i Umeå.
Nu har vara att välja klart ur den fina utbudskatalogen så att säsongen kommer igång. I Folkets Hus i Uddevalla kan ni förvänta er besök av såväl skogstroll som Mumintroll  :)

Inga kommentarer: