fredag 18 juli 2014

Ett liv i sus och dus!

Vilka dagar vi har och har haft. De goda vännerna har lämnat oss men innan de for hann vi göra lite till av Uddevalla och vi hann med kusten och Göteborg. Konstaterar med tacksamhet att 3 dagar är alldeles för lite tid att visa Uddevalla på. Lite regn gjorde att vi valde en biltur åt kusten också. Spännande med människor som aldrig varit här. Kul att se och höra vad DE såg och lade märke till.
 Först vill vi bara nämna makens 50-årskalas. Ett party utöver det vanliga. Det kom så många vänner. Det blev massor av samtal, presenter, grill & dryck därtill. Första gästen kom kvart i två, sista gick 01.45. Jag är för gammal för 12 timmars party. Men oj så roligt det var!
 Tisdagen hade vi vikt åt Gustavsberg och en tur med Sunningen. DÅ stod regnet som spön i backen. Ändrade planen och tog en tur längs med kusten. Valön visade sig från sin bästa sida med både sol och vind.
 Självklart blev det också ett besök på favoritcafét Olivia. I Gerlesborg på KKV ligger det och vi åt färsk makrill till middag. Sedan hann vi med såväl Sotenkanalen som att bila genom Bovall, Hunnebo, Graverne, ja vi till och med svängde över Smögenbron. Det blev nog mest avskräckande, bilkö ut, bilkö in och trångt om saligheten. MEN vyn över bron är värd en extra sväng.

  
 Onsdagen packade såväl vi som gästerna och drog till Göteborg. Lunch intogs i underbara OSTBUTIKEN sedan blev det snabbstopp i Botaniska innan vi checkade in på Gothia Tower. Några öl i baren efter den ansträngande dagen och så gjorde vi oss klara för kvällen 

 Vi hade bokat bord på /DORSIA ett ställe som är mycket omtalat för sin inredning (om inte annat). För mig som arbetar med ett ganska stort illa tilltygat hus är sådana här besök guld värt. Även om jag inte kan sno en enda av inredningsidéerna härifrån så stärker det mig i arbetet med att verkligen slåss för att det är viktigt. Människor reagerar på färg, form och inredning, det kan till och med vara orsak till besök. Önskar alla förstod det när jag försöker.
 Även här är till och med toaletterna med i inredningstänket. De vi har på jobbet är blygsamma jämfört med dessa men jag gillar det!
Maten var utsökt, trerätters och därtill Champagne. 

Vi började på takterrassen men flyttade in för sista drinken då det blev lite kyligt. 
Kvällen avslutade sedan på hotellet våning 23 och närmre himmelen har vi väl aldrig varit. 
Torsdag tog vi sovmorgon, jag visade min favoritbutik i Göteborg och blev också visad en jag prompt ska besöka igen. Därefter fortsatte vännerna sin semesterresa nedåt och vi for hem för att fortsätta städa och vila. Det kostar på att leva ett liv i sus och dus men oj så kul vi har haft! 

3 kommentarer:

Othilia sa...

Ibland behöver man lite sus och dus. Vi fortsätter med Uno Svenningson i kväll och 74 års kalas i Kungshamn i morgon. Den 74 åringen har mer party och dans i kroppen än M och jag ihop, så det kommer att bli toppen.
Gillar din blogg, by the way.

Solnasnackar´n sa...

Man ska försöka unna sig det man vill. Livet är för kort för att snåla in på det roliga...
Som vanligt ett mycket bra bildreportage!

Fritt ur hjärtat sa...

Sus och dus är fantastiskt! Livet är inte bara kort det är oberäkneligt, bäst att leva medans vi kan.
Kul, du Bloggar också A!