tisdag 13 november 2007

Uddevalla kommuns Kulturpris 2007 går till.....



















YERBA Kulturbokhandel & Café

En enig Kultur & Fritidsnämnd beslutade ikväll att årets kulturpris ska gå till Yerba.

Jag är så glad för detta!!
Redan i Augusti gjorde jag ett album med många bilder därifrån.
http://picasaweb.google.se/Fritturhjartat/YerbaKulturbokhandelCaf

Bilderna finns också i albumet Uddevalla bilder II

Yerba är ett café som främjar möte, jag brukar skämtsamt säga att det är inte många platser det samsas parfymerade damer med lila hår och ungdomar med betydligt mer lila hår. Deras strävan att stärka kulturen i Uddevalla är stor, bokhandeln, kaffe och te kulturen, musik, konst, föreläsningar och så det jag uppskattar otroligt mycket att de tillför. Trädgårdskulturen!!
Har inte hittat någon annan som erbjuder allt detta.
Ett stort grattis till Berry och Harriet!!!!

Motivering: "Yerba kulturbokhandel tilldelas Uddevalla kommuns kulturpris 2007. För att genom litteratur, utställningar konserter och andra arrangemang skapas en kulturell oas i Uddevalla."

Kulturstipendiet går till Tomas Lundgren. Tomas är en konststuderande som är född och uppvuxen i Uddevalla. Han har efter studier i Göteborg, fortsatt till konsthögskolan i Malmö, där han bland nästan 600 sökande lyckades bli en av 12 antagna. Självklart är även detta beslut fattat i enighet.

Grattis Tomas och lycka till i fortsättningen. Vi var mycket imponerade av de alster du skickade med i din ansökan!

Motivering: "för fortsatta studier och utveckling"

När jag nu ändå är i kulturtagen.... måste jag förvissa mig om att ni inte missat helgens Filmfestival på Frideborg!!!

Kan berätta att frukostbion är en fantastisk upplevelse! Jag kom dit för ett par år sedan och var välklädd.... in kommer ungdomar i pyjamas, morgonrock och med täcke!! Är det morgon så är det. Jag skulle inte vilja vara utan den upplevelsen.

Har alltid undrat varför inte Bohusläningen gör något på det, fullständigt fantastiskt. GÅ DIT!!!!!! För att du säkert ska veta vilka filmer det är länkar jag här så du slipper leta!
www.frideborg.just.nu/
Själv funderar jag allvarligt på Grease sing-a-long Söndag klockan 19.00, men det törs jag väl inte ens berätta:-)))))

Inga kommentarer: