söndag 9 december 2007

Herre min gud, en herde för lite och ängeln Gabriel är full!
























Har varit på årets julshow, med Andreas T Olsson. Hela ensemblen är strålande. Det är egentligen bara ett namn som är nytt för mig, Mats, de andra har jag sett eller hört förut. Jag fruktade att det skulle bli mycket igenkänning, eftersom jag sett allt han gjort tidigare. Men det hade jag inte behövt oroa mig för.

Bohusläningens recension oroade också lite. Men jag konstatera att vi inte är överens. Honom skulle jag vilja ha ett snack med!! Jag uppskattar när man varvar numren, allvar och eftertanke och så gapskratt. Recensenten hade nog väntat sig gapskratt buskis, att då skriva som om det är dåligt verkar konstigt. Vi satt länge och pratade igår efteråt, vi det var hela Riksteaterförenigens styrelse. Vi är alltså ena riktiga fenor på att tycka;-)) VI tyckte det var riktigt bra!

Monologen som Anna-Lena hade i mobilen var obehaglig så det kröp innanför skinnet, Det gjorde den fantastiskt bra.
Maria som musikalstjärna, var strålande.

Jessica som uttröttad av julen var lika bra.

Jag kan rada upp numren och de var alla bra.
Julkrubban går till historien! Jag skrattade så jag inte fick luft. När Andreas gör turistchefen är det också dåligt med syret! För att inte prata om när han får in IKEA och möblerna som ska döpas efter Uddevallas stora män. Då är jag nära att förlora medvetandet ett tag. Om ett skratt förlänger livet, då vill jag tacka alla medverkande för ett par år!
Jungfru Marias man var snickare!









De två herdarna förfasas över att ängeln Gabriel är full, att de är en man kort. Och att Maria fått rollen för hon legat med regissören!
Ja jösses! Nu är skrattkvoten uppfylld för hela mörka december. `å jag kan inte låta bli att fundera, Låg hon verkligen med regissören för att få spela Maria;-)))

2 kommentarer:

Anonym sa...

Va härligt det var att läsa din "recension". Stort TACK! Mina mungipor var uppe vid öronen när jag läste.

Och du, det där med att ligga med regissören - jag har fortfarande inte "fått" mitt ;)

Kram
Anna-Lena

Anonym sa...

Roligt att göra någon glad. Jag menar varje ord. Fundrar på hur jag ska få ihop pengar och bjuda några så jag kan se det en gång till. Stundom när jag var i skrattet missade jag säkert något, det vill jag ta igen;-))
Simone