måndag 10 december 2007

Man kan säga saker på olika sätt!

Idag har jag varit på Näl. Äntligen, det har tagit ett par år men nu är det bestämt. Jag ska opereras i februari. Eftersom jag är i "branschen" hade läkarens rykte föregått honom, så jag var förberedd på att ställa konkreta frågor och inte låta mig bli nedtryckt. HA!

En snabbkoll av mina "sneda" knä och han började rabbla frågor.
- Nej då jag röker inte.
- Nej inte diabetiker.
-jo blodtrycket är bra.
-Inga hjärt kärlsjukdommar.
- Jo jag har ont bara av att gå lite i korridoren.
- Mycket värk även på nätterna.

Aha, då var man kvalificerad. Det var då det kom!

-DÅ VILL DU ALLTSÅ ATT JAG SÅGAR AV BENET PÅ DIG OCH VINKLAR UPP DET?

Precis så sa han. Jag är inte lättrubbad, och jag hade förberett mig på att vara tuff. Men jag fick skyhög puls och funderade snabbt på att sticka!

Nej jag vill inte att du sågar av benet på mig, jag vill att du opererar in kilar i mitt knä!

Ja, det är samma sak, det är vad man gör, svarade han.....
Sannerligen, man kan säga saker på olika sätt!

Undersökningen var klar på en kvart, hemvägen funderade jag så jag fick gråa hår. Hur ska jag klara allt med så lång konvalecent? Körningar varje måndag till musikskolan t.ex. ??
Försjönk så i tankar att jag missade avfarten till stan! Tur vi har bron, det tog 10 minuter extra men gick så bra, så bra.

Det kommer inte att bli någon trädgårdsmässa i april! `Å andra sidan kanske jag kan vara med på blomster vandringar på Kreta året därpå.

Funderade ett tag på att avboka operationen, det är säkert rädsla. Jag inser också att efter de här halvåret när det är värre än vanligt, så kommer jag att få det bättre än på flera år. Dessutom blir det på NÄL, det tycker jag är bra. Vill inte ligga på Uddevalla där jag nästan jobbat överallt.

Men jag ska i alla fall inte såga av något ben! Jag ska operera in kilar. Man kan säga saker på olika sätt!

1 kommentar:

Anonym sa...

Du är sannerligen värd kilar! Visst får du en jobbig tid, men du har ju hela livet framför dig, och säga nej till operation nu, det vore att säga nej till allt det du tycker om! Jag säger Grattis till att äntligen fått klartecken!
Anna