lördag 16 februari 2008

Sportlov, Göteborgsposten och grillat!

Detta kan vara den lugnaste lördagen jag haft, åtminstone som jag minns. Efter att vi varit på tippen har vi gjort absolut, ingenting! Väldigt skönt. Jag sitter vid datorn och surfar en del så klart. Har massor av bilder som ska redigeras och göras till album, men väntar tills jag ligger och inget kan göra, tror det är ett bra tidsfördriv.

Idag fick jag inbjudan till fotokursen jag anmält mig till, omöjligt naturligtvis med flera månaders Rehab. Har bett att få komma till hösten istället, hoppas det går bra. Jag får ofta kommentarer om att jag tar bra bilder och visst är jag ofta nöjd, men jag vet egentligen inte vad jag gör när en är bra eller dålig. Rena lyckträffen och så vill jag inte att det är. Att få fotografera med en handledare skulle vara ett lyft!

Denna lugna lördag skulle jag kunna ha ägnat åt att läsa alla mina tidningar…. Problemet är att Göteborgsposten uteblir! Vilken tur att jag redan i vecka bestämde mig för en vecka till, inte mer. Jag får stå ut med Emma Wange och hennes trångsynta moderata åsikter. Får hoppa över de dagar rubriken skvallrar om att jag kanske blir hysteriskt arg ;-))

Land har börjat trilla in och igår betalde jag in för Aktuellt i politiken, behöver ha att läsa när jag vilar.. MEN, Jag missar Bokrean!! Det finns ingen rättvisa i världen ;-)) Jag om någon skulle behöva hamstra på mig böcker, men Rean börjar dagen efter operationen. Skit, verkar vara mitt vanliga flyt. Har försökt hitta rea på nätet men icke!! Får väl göra en inköpslista och skicka syrran, hon älskar böcker som jag så det fungerar säkert.

Nu ska vi LADDA inför melodifestivalen. Vem vinner, vem försvinner?? Några Ess är det ju med den här gången. Hoppas på högre klass än sist gång, för lägre går det i alla fall inte att nå!! Kvällen kröns av att vi GRILLAR!! Det gjorde vi igår också för den delen. Tur man får äta inne ;-)) det hade blivit kallt om rumpan annars.

Imorgon flyttar våra nya familjemedlemmar in!! Konstigt att man kan bli så glad för några Marsvin. Men att Tutti och Frutti kommer gläder oss mycket.
Om nu både tidningar och bokrea irriterar så är det roligt att ha detta att se fram emot. Sportlovet kommer ju lägligt så vi kan var med dem mycket. Annars ska vi vila på lovet. En dag på Nordens Ark planeras, det är allra bäst nu på vintern. Annars blir det lugnt, så lugnt.

1 kommentar:

Anonym sa...

Oavsett synpunkt om E wabge så står ju hon ju för vad hon skriver. Vad jag antar är när den andre skribenten (Gerd) fattar pennen vågar han aldrig signera sina ledare utan de är alltid anonyma. = feg gubbe.