måndag 4 februari 2008

Hälften klart och nya mål!

Min vånda över pappersarbeten börjar skönja ett slut. Härligt var det att idag åka förbi Försäkringskassan och lämna in ansökan om förlängd tidsbegränsad sjukersättning. 4 A-4 ark! Dom är inte kloka! Kan förstå detta arbete inför första ansökan, men när det är en förlängning. Nå väl nu är det gjort. Min handstil bli oläslig efter att jag skrivit 5 minuter, det är en följd av skadan, hoppas den inte avläses maskinellt. :-))

I och med att Försäkringskassan och Medborgarförslaget är gjort har jag bara två skrivelser kvar. Länsstyrelsen och Försäkringsbolaget. Imorgon SKA jag skriva till Länsstyrelsen, men nu, just nu är jag nöjd med att två av fyra är klara!

Har satt upp ett mål till idag. Jag ska till Botaniska. För några veckor sedan var det ett reportage i Bohusläningen, då sa jag att jag ska dit innan operationen. Nu läste jag ANJAS inlägg och inser, att det är ett måste!! Jag kommer att må bättre under min konvalecent om jag varit i växthuset och fått värme och uv-ljus. Undra om man får ha med en termos kaffe?? Måste ta reda på det! Fika i växthuset vore underbart. Nästa vecka blir det. Är det någon som vill åka med??? Åker buss och spårvagn det är lätt som en plätt!

Annars, förutom att fotografera Lindarna så gick mitt besök i staden inte så bra. Dyra strumpor och inte en enda vaxduk. Men det är som Karlsson skulle sagt, en värdslig sak:-))

Rätt bra dag ändå, hälften är klart och jag har nya mål:-))

Inga kommentarer: