tisdag 22 april 2008

Tisdags Tema

Bättre sent än aldrig sägs det!! Tisdags Tema Naturmaterial. Jag har haft ryggläge under dagen och fotona jag använder är därför gamla, sedan i höstas. Men vackra, det tycker jag.

Naturmaterial, som människor använder, jag funderade väldigt... men jag gillar sådant som är ödsligt, övergivet, har naturlig patina och är gistet:-) Mer foto finns i detta mitt album, om någon är nyfiken. Blogger krånglar och jag får inte upp de övriga två. Men om ni kollar albumet så hade jag tänkt Brunnslocket och Elementet, får uppdatera när blogger slutar krångla:-((

UPPDATERAT, ONSDAG morgon.


Naturmaterial, brunnslocket är snart ett med naturen.


Naturmaterial, tolkningsfråga;-) Visst har det åtminstone blivit ett naturmaterial, jag kallar det JORDVÄRME:-)

7 kommentarer:

Fru Mju sa...

jo, blogger har trasslat idag, kanske därför din bild inte syns?

Anonym sa...

Ser lite vådligt ut att beträda denna "bro"... kan ge ryggläge de' me' (fniss)
(Jag kunde inte låta bli, men menar inge' illa :-) )
Du, de där Skalbankarna verkar spännande, grabben min skulle älska att gå runt där och sakleta, ja jag med :-) (ja, jag kikade in på albumbilderna, förstår brunnslocket men elementet... aha, naturen har tagit över eller, fast det är väl gjort av gjutjärn och det är ju naturmaterial.)

Fritt ur hjärtat sa...

Konstigt att en verkar se den och en inte! Jag ser den. Men som sagt det har krånglat.
Erik, jag vet ju inte var ni bor men ALLA männsikor i Sverige borde besöka Skalbankarna, de är unika i Världen!! Både jag och maken guidar i området så det är bara tt höra av sig:-)

Elementet ja;-) Där tog jag ut tolkningsrätten ...."Jordvärme"

Anonym sa...

Hi,hi jordvärme ..den var bra ;)
Gillar dina foton och med en snabbläsning så ser jag att vi ät S-märkta båda två (aktiva)

Anonym sa...

Ha, ha, jordvärme...
Härligt :-)
Fina bilder där de ligger efter varandra och med dina ord. :-)
Du har en fin blogg.

Fritt ur hjärtat sa...

Tack Erik, idag har jag lagt din blogg bland mina favoriter. Jag har två heat! Först en pol där de hamnar som jag tycker verkar bra, sedan märker man att nej intressena går isär, eller ja va bra, då gå de vidare eller tas bort. Kom på detta för man kan få miljoner annars.

Husbilen Credo sa...

Underbara foton gillar det lite luggslitna gjort av naturen.