måndag 27 oktober 2008

Premiär för TV-spel på Uddevalla stadsbibliotek!

Någon premiär primadonna a´la Timander lär jag aldrig bli;-) men idag skall jag besöka Stadsbiblioteket på invigning. Mest måste erkännas, för sonens skull. För att dra en parallell till föregående inlägg där jag ju beskriver sonen som lajvare. Det är tydligen en förening på biblioteket idag som håller på med lajv eller rollspel, jag vet inte riktigt skillnaden....Men sonen behöver ha någon som vet lite mer, vart man tar vägen och hur man får kontakt, det hoppas jag han får idag.

Maken får ta flex och köra... ingen taxi här inte! Jag applåderar det nya att ta in TV-spel på biblioteket, så många spel man köpt som, oj hoppsan inte var så bra, eller som varvas på ett par dar. Nu kan man låna först och därefter välja att köpa. Riktigt bra!!

Jag skall lämna tillbaks ett par böcker också, bäst att pass på när jag ändå är där. Att jag sitter i Kultur & fritidsnämnden och närvarar är naturligtvis ingen nackdel, men det hade jag gått på ändå:-)


Inga kommentarer: