tisdag 30 december 2008

Jodå jag kan blogga!

På S-bloggar har det ett tag varit skriverier om S politiker kan blogga eller inte. Alltså mer om en "sluten" sfär tillför något. Nu är vi många som pingar på S-bloggar bland annat varför slutenheten blir ett rätt dåligt argument. Ett annat argument vi fått ta del av är att "vi" inte deltar i debatter eller är aktiva som sig bör. Där tycker inte jag att någon vare sig kan eller ska döma!

En bloggare har väl inte samma skäl som en annan till sina skriverier. Just S-bloggar har jag stundtals slutat vara på eftersom det ofta är inbördeskrig där! Griniga gamla gubbar brukar vara charmigt att referera till... men inte där. Samtidigt blir jag mer obstinat och tänker att jag bör ta plats där så att andra ser att vi också finns! Vi som inte andas politiska stordåd i varje mening, vi som undrar och ifrågasätter, vi som har ett liv också:-)


Ibland har jag undrat om det ligger mig i fatet att jag blandar så friskt när jag skriver, kanske skulle jag ha en blogg för politiska inlägg. Det vill jag verkligen inte! Den här bloggen är jag och det jag delar är det jag gör, allt från familj och trädgård till sjukdom och politik. Förhoppningsvis drar blandningen mer än den avskräcker...

I den debatt som följt om S áre kan blogga har Erik Laakso suttit och kollat ALLA som länkar via S bloggar. Vilket hästjobb!! Han konstaterar att det är få som är aktiva inte ens hälften av de som är registrerade. En tråkig upptäckt tycker jag. sedan finns det säkert fler S-bloggare som inte är med på S-bloggarsidan. Anna-Lena t.ex. Erik ska nu säger han försöka sig på att läsa de bloggar som är aktiva. Jösses så mycket jobb! Jag hör till de lyckliga som Erik tydligen regelbundet läser och därför lämnat omdöme om, personligt och trivsamt låter omdömet. Stolt kan jag säga att jodå jag kan också blogga:-)

5 kommentarer:

Anonym sa...

Javisst kan du blogga och du gör det med den äran. Jag tycker om att läsa dig.

Gott Nytt år!

Eva

Anonym sa...

Yes, you can .. Absolut - både i stort som smått, allt från recept på kakan, till mycket svåra beslut! Med den äran tycker jag! Jag beundrar ditt mod, och vet du mer vad som är mycket bra? Jo, att du kan och säga ifrån när det är något du reagerar mot - allt från inlägg hos dig, och i stort! Jag uppskattar det mycket! Sluta inte med det!
Hälsningar
Ulla

Fritt ur hjärtat sa...

Eva, tusen tack. Hoppas du inte tror jag tigger beröm!! Jag ville så gärna länka till Erik när han lagt ner så mycket jobb och länkat till nära 200 pers. Så jag spann vidare på det:-)

Ulla, jag hooas jag är personlig men inte utlämnande, att jag blandar så att alla ska gilla något:-) Vet inte om jag är så kaxig oh säger ifrån precis men jag hoppas det!

Anonym sa...

Hehe. Jodå, du kan blogga alldeles ut märkt, och jag tycker absolut att blandningen är viktig och det som gör att jag får lite mer "intresse". Det är lite mer creddigt i vissa sammanhang att bara skriva politik, men å så tråkigt och å så gammelmodigt. Tycker jag. O så allt gott till dig, särskilt ett gott slut och ett riktigt gott 2009!

Fritt ur hjärtat sa...

mksblogg, tusen tack. det gläder mig att blandningen tillför något. Håller med dig om att bloggar med bara ett innehåll riskerar att bli lite tråkigt. jag läser din blogg ofta men det vet du:-) Ett riktigt gott nytt 2009 önskar jag dig också, vi behöver båda det vågar jag påstå!!