torsdag 18 december 2008

Tji fick jag!

Jag vet inte varför jag väntat på det här samtalet. Kanske för att min chef lät som han fått kalla fötter när jag ringde sist. Tidigt i somras träffade jag min chef och han sa att han hade administrativt arbete åt mig. Vi gjorde upp att jag skulle höra av mig så fort som möjligtefter omoperationen och planen var att jag skulle börja direkt på det nya året.

Jag har alltså endast gjort vad vi bestämt. Idag ringde han och sa.
-De säger från annat håll att om du skall arbetsträna här är det som undersköterska inget annat. Vi skapar inga tjänster!

Skall erkänna att jag gråtit sedan dess!

Jag sa till honom att jag aldrig kommer att kunna arbeta som undersköterska igen och att jag trodde han visste vad han pratade om när han sa att han hade jobb till mig.

Då tyckte han att jag skulle ringa personalavdelningen. Men jag ringde facket och de hade semester och jag ringde försäkringskassan men de har inte svarat än. Någon måste ta tag i det här. Senast mars behöver vi starta igen för att sjukersättningen går ut i juni. DÅ trodde jag att jag skulle jobba litegran. Tji fick jag! Nu skall jag fortsätta gråta!

13 kommentarer:

Anonym sa...

Nu blir jag arg! Var är detta? Är det på sjukhuset?? Så oerfaren han låter din chef!
Ulla

Annika sa...

Fy tusan så otroligt dåligt.
Det är som att köra huvudet i en vägg för dig just nu.
Måtte det ordna upp sig.
Vilken trögskalle till chef. Hur kan man bara vara s¨tjockskallig?
KRAM från mig!!!

Monica sa...

Vanlig hederlig medmänsklighet och sunt förnuft står tyvärr inte högt på agendan i vårt trissade samhälle. Skit är vad det är. Sänder en varm tankenäsduk att torka tårarna med så länge!

The cottage by the Cranelake sa...

Ingen idé att gråta än! Detta året har ju inte slutat än vet jag. Du skall se att det börjar lösa sig när januari har kommit igång.
Christer.

Mitt i livet sa...

Usch jag blir galen! Det så otroligt idiotiskt att inte använda människor till något de KAN göra utan kräva att det ska göra något de INTE KAN göra.
Kram nu - det ska lösa sig.

Hannele på Hisingen sa...

Det var ju ingen vidare julklapp.

Petchie75 sa...

Näe, vad tråkigt!! Kan det vara ett missförstånd? Han verkar ju inte alls trevlig, din chef. Grr, varför säga att han hade administrativt arbete i somras, jag avskyr när folk säger en grej och sedan totalt blånekar senare!!
Håller tummarna att det löser sig på något sätt!
Trevlig helg trots allt!
Kram

Fritt ur hjärtat sa...

Ulla, ja det är sjukhuset. Vet inte vad han gjort innan men privat läkemedelsföretag har jag hört.

Annika, ja tjockskalli var ett bra ord. Funderar på att fälla krokben för honom i korridoren!

Monica, tack den näsduken behövs verkligen.

Christer, jag är ju hans bekymme räven efter nyår, i juni är min sjukersättningsperiod över, måste allstå lösa det här. Det är hans jobb säger FK, du ska se han sparkar mig.

Anna, jag vet ju att det finns saker jag kan göra! Detta var bara löjligt, de vill bli av med folk nu i omorganisationen!

Hannele, nej det kunde kvittat.

Petra, ja han skall i alla fall få förklara sig, försäkringskassan kallade omgående till möte.

Marianne sa...

Nej men! Men han kan inte säga upp dig! Om du är fast anställd kan han väl inte göra det? Är inte det mot lagen? Och facket blandar du så klart in, fast de brukar ju inte vara till någon större nytta tycker jag, tyvärr. Klart det måste finnas ett administrativt jobb du kan få, det finns många sådana på ett sjukhus! Folk som sitter i kassor och inskrivningar etc blir väl t.ex. sjuka de också, så de måste väl också ha en pool? Arkivet? Ja, nu kan jag inte komma på mer, men klart det finns! Och din chef har väl ändå en chef över sig?

Nä, det här ska lösa sig ska du se! Torka nu tårarna med näsduken du fick av Monica och bli förbannad i stället!

KRAM!!!

Fritt ur hjärtat sa...

Marianne, jag vet varken ut eller in, har verkligen trott att jag hade 25 % jobb att gå till. Han sa så! Men Försäkringskassans handläggare var riktigt bra när jag fick tag i henne. Möte redan vecka 4 med alla, inklusive facket. Håller med om att facket inget tillför men nu hade vi fått en ny så jag skall säga ifrån att jag vill byta! Har lovat att inte tänka på det föränn nästa år...

Marianne sa...

Bra! Påminn mig att säga till dig att bli arg när det är dags!

Fritt ur hjärtat sa...

Marianne, :-) Du är en pärla!

Lena sa...

Vilket tjockhuvud, han är din chef! Varför öppna truten innan han kollat hur det verkligen ligger till med regler och allt.
Jag hoppas verkligen det löser sig för dig.
KRAMEN!