onsdag 8 april 2009

Bäste Gunnar Axén ge mig ett tips!

Idag har jag lämnat en ny kommentar hos Gunnar Axén. Detta efter ett samtal med försäkringskassan som åter tvingas informera om nya regler. Jag kan inte få förlängd sjukersättning. I juni går min sjukersättning ut. Ingen vet vad som händer då. Eller jo det kanske är lätt. Jag går till jobbet, inte för att jag vet vad jag ska göra där eller blir pensionär.......

Om En givandedag i Trollhättan och Uddevalla socialförsäkringsministern. Jag lämnar en desperat kommentar.

"DÅ dristar jag mig till att fråga om ni har några lösningar på det problem människor som faller utanför drabbas av. Idag har jag fått information om att man inte längre KAN förlänga tidsbegränsad sjukersättning. Första beskedet var att det skulle gå att förlänga 6 månader. Min sjukersättning är beslutad i juli 08 och går ut juni 09- då är det andra regler, det går inte att förlänga. Jag är ganska nyopererad, tränar sjukgymnastik varje dag. Går på kryckor, sover inte alls eller väldigt lite på grund av smärta. Har kotkomprissioner, nyligen opererad osteotomi, plexusskada i höger axel vilket försvårar kryckanvändning och således gångträning. Med detta ska jag alltås skickas tillbaka i arbetet 1:a juli. Jag kan självklart söka permanent sjukersättning, inget säger att det går igenom, jag har ingen aning. Däremot vet jag att längtan tillbaks till jobb har varit psykiskt viktig för mig. Bara ordet pensionär är knäckande för en 45 åring. Som jag ser det är jag bortdömd och uträknad. Alliansens satsning på att få folk i arbete glömde bort den grupp som faktiskt inte kan bli frisk på den tid man från politiskt håll bestämt. Så ge mig nu ett tips Gunnar! Du som kan, som vet och som gång på gång säger att det här nya systemet är bra. Vad ska jag göra?!"

8 kommentarer:

Piss off sa...

Hoppas du får ett bra svar av den "kunnige" Herr Axén.

bra skrivet iallfall,hoppas du får ett svar oxå!

Ha det gott!

Anna, Fair and True sa...

Har du fått svar?

Annaa M sa...

Kan inte se din kommentar hos honom!

Fritt ur hjärtat sa...

Sickan, Den chansen är inte så stor. Jag har försökt förut men det har mest varit godag yxskaft.

Anna, nej inget svar.

Annaa, han har kommentarskontroll så det kan hända han int släpper igenom den.
Jag mejlade ungefär samma till Husmark, fast lite mer omregelverket, när jag ändå hölll på.

Ingela sa...

Jag tycker det verkar som han för enkelhets skull inte lägger till några kommentarer alls nu för tiden (eller så har han inga läsare längre). Det står 0 kommentarer på alla inlägg efter vad jag kan se.

Jag skickade också en kommentar nyss men jag tror inte på att den kommer att publiceras heller. Jag frågade om han tycker det är rimligt att reglerna gör så att folk blir ställda helt utan någon ersättning om de inte har "hyfs nog" att bli friska i tid.

Anonym sa...

Nu vet jag inte vad jag ska säga, det är helt enkelt för idiotiskt för att kunna begripa.

Kan gott tänka mig att han inte släpper den kommentaren. De är ju fega allihopa för att de inte har nåt svar *argggg*

Solnasnackar´n sa...

Det blir nog inget svar, tyvärr. Men jag håller tummarna ändå!På att han ska VÅGA svara.

Fritt ur hjärtat sa...

Ingela, har varit med om det förr. DÄrför tog jag Husmark också.

Kristallina, klart det är svårt att svara han påstår ju att det jag råkar ut för inte händer!

Loa, me too...