lördag 23 januari 2010

Väska och klocka, humor på hög nivå.

Hade inte tänkt kommentera Monas Sahlins väska. Ändrar mig när jag klickar upp Aftonbladet. Fredrik Reinfeldt vill inte diskutera väskan, inte heller sin klockan värd 22 tusen. Det gläder mig. Att debatten ens startat förvånar mig. Det är som om man slirat ner i en fälla, kört i diket, tappat sansen. Blev Haiti och sjukförsäkringsfrågan för mycket?

Nu är klockan inte hans... Väskan en present och så dog alla anklagelser, eller borde ha gjort.
Jag ska ändå ställa frågan, som jag gjort så många gånger förr. Vad får höginkomsttagare göra med sina pengar? Ska de klä sig i säck och aska och gömma pengarna i utlandet?
Är det inte okej att använda sina pengar? Göran Persson är väl den som fått mest skit hittills, för sin gård. Betänk om han satt pengar på konto i utlandet istället. Kanske är det så bedrövligt att det stuckit mindre i ögonen på folk. Det som syns stör man sig på. Det man inte ser har man inte ont av. Gård, väska, klocka, det blir i en politisk debatt enbart fånigt. Humor på hög nivå, eller var det låg...

6 kommentarer:

Solnasnackar´n sa...

Om man i debatten inte vill kommentera poltiska sakfrågor så kan man kommentera sakfrågor...

Fritt ur hjärtat sa...

Loa, vad jag önskar att jag kommit på den frasen! Jag snor den rakt av. Fantastisk!!!

Anders Nilsson sa...

Huvet på spiken Simone! Jättebra inlägg.

Det verkar som det ibland är viktigare att diskutera de högavlönade än de lågavlönade, de som hela tiden lever på marginalen. Inte får de det bättre av att Mona Sahlin slutar låna väskor eller Reinfeldt slutar passa tiden. :)

Fritt ur hjärtat sa...

Anders, de borgerliga mediaapparaterna är skickliga, folk följer ju efter varje gång. Vi borde vara klokare och inte hänga på allt. En del mår bäst av att självdö. Nu slipper de sjukförsäkringsfrågor och A-kassa flera timmar....

Annaa M sa...

Det var väl alltid lika framsynta Aftonbladet som startade? Och jag är tämligen säker på att om man inte satt in Katrine Kielos "motkrönika" bredvid fördömandet så hade många fler hängt på i kritiken.

Fritt ur hjärtat sa...

Annaa, jag vet inte riktigt, läser få dagstidningar. Hursom anser jag även Aftonbladet vara borgelig, även sedan Lotta slutade;-)