torsdag 11 november 2010

Fotorunda, fullmäktige och bokcirkel, samma dag.

När jag slog upp mina blå igår och såg snön ligga fick jag en väldig lust att fotografera. Jag ville inte starta bilen så jag sköt tanken åt sidan. Försökte ta mig an de papper som ska skickas till kommunal, till regionen o s v. Lyckades inget vidare. Så fick jag ett samtal om ännu en nödutryckning och då när bilen ändå behövde gå tog jag med kameran. Lite trist kanske att jag alltid hamnar på Mollön, men det beror helt enkelt på att jag kan gå där. En timma och ganska få bilder senare satt jag åter i stugvärmen. Då var jag sen med allt. En konstig dag.. Lagade mat i hast och gjorde mig klar för fullmäktige.Kom till den sittning man hade för nya ledamöter med information och chans till frågor. Socialdemokraterna har flest nykomlingar.

Själva fullmäktige avlöpte väl. Torrt och formellt. Det blev mycket replikskifte om en speciell motion och jag hann fundera flera gånger var gränsen går för att vara hövlig ifrån talarstolen. Otrevligare ton har jag inte hört därifrån förut. Det förvånade mig stort att inte ordförande för mötet bankade klubban i bordet och begärde rättning i ledet. Frågan är vad som krävs för det.... Jag blev illa till mods och överlade med mig själv att gå upp och säga något om just det, men insåg att det är vettigt att inte lägga mer bränsle på elden.

Trots att det tog onödigt lång tid var vi färdiga till åtta. Jag hade lovat mig själv att om det skulle bli så, fara vidare till bokcirkeln.

Blindheten vi läst sedan sist väckte massor av känslor i mig, så jag ville verkligen diskutera den. Det blev en härlig avslutning på en ganska dålig dag. Boksnack med de bästa tjejerna i världen. Te, goda mackor och så naturligtvis chans att dryfta fullmäktige vi just avverkat. Jag är lyckligt lottad som får vara med om allt och omges av detta sociala nätverk.


Inga kommentarer: