tisdag 7 december 2010

Gör mig till 2!

December är en rolig månad. December är en hemsk månad. Var god välj ditt eget alternativ..
Just nu undrar jag varför man inte stundom kan bli 2. Sedan stör det mig att man kallar till möte och seminarier med 2 dagars varsel, men det är en organisatorisk fråga...
Jag får inse att det inte är mig det är fel på, ingen kan vara på mer än ett ställe åt gången. Utom möjligen Dolly...kanske skulle det vara en finess i kloning just i december.
På TEATERDAGARNA 2010 sa en teaterkonsulent från Jönköping till mig, -sörj aldrig det du missar gläds åt det du hinner med. Ska försöka, livet skulle kännas lättare om det gick.

SÅ lite väderbabbel, vi har fått mer snö och jag börjar få ångest av tanken att det kommer vara vinter till i mars-april. BLÄ! Inte ens barnen tycker det är så kul längre....

Inga kommentarer: