torsdag 29 mars 2012

Den Moderatstyrda regeringen har tryckt in pausknappen.

Kollade nyheterna en kväll härom veckan, tiden rullar så fort så jag vet inte riktigt när, men ett tag sedan. Moderaterna hade möte i alla fall. Reinfeldt intervjuades och han filmades när han höll sitt tal. Efteråt satt jag helt frågande och nu när INGEN press följt upp är jag ännu mer frågande.
Han sa att Moderaterna inte hade några svar. Man skulle inte pressa fram något, inte om ekonomiska krisen inte om arbetslösheten. Man ska sa han leverera beskeden till valet 2014.
Men vad ända in i .... ?! De har nu regerat i 2 år av denna mandatperiod och då blir det lite jobbigt. Istället för att aktivt se över situationen idag trycker man på paus låter tiden gå, ungdomsarbetslösheten, utförsäkrade och utanförskapet ökar och så återkommer man om ett par år med lösningen.
Jag är fortfarande helt stum och det mina vänner är tydligen vår granskande press också.

Inga kommentarer: