måndag 15 oktober 2007

Vad är patriotism?

Jag har slagit upp ordet patriot, patriotism både på webben och i uppslagsbok. Dessutom finns lokalpatriot beskrivet. Jag tror jag kan beskriva mig som en sådan, jag kämpar för mitt "land" min "hembygd".
I flera dagar har jag förföljts av patrioter på radio, ja ni gissar rätt Ljungskilesupportrar. Men vad är det egentligen dom säger. Vi är ett litet lag med speciell anda, som inget kan rå på. Vi vill absolut inte heta något med Uddevalla, gärna ett sponsor namn men inte Uddevalla!

Vad betyder det?? Att Ljungskile lever kvar i någon slags villfarelse att det är egen kommun?; sorry ni är med inom Uddevallas kommungräns!
Den lilla speciella känslan då?? Nu måste jag skamset erkänna att fotboll inte är det jag följer mest, men jag har lite koll. Den lilla kollen säger mig att det är en minoritet av spelare som bor i Ljungskile, ännu färre är från Ljungskile. Jag undrar om de har en aning om vad Ljungskileandan är!

Arenan heter dessutom HAbyggarena. Helt underbart, vi tar ett sponsornamn också!
T.ex. Rybergs, alltså Rybergs Lungskile spelar på Habyggarena! Jippi. Ingen vet var, vilka eller varför. men vi slipper i alla fall heta Uddevalla. När nu ska jag sluta, hoppas ni kan läsa in nyanserna, jag är ironisk!! `å faktiskt så började jag titta på matchen i minut 52 i lördags. Med det spelet jag såg då behöver vi inte oroa oss. Inget avancemang för det laget inte. Man kan inte stå still på plan och hoppas att det löser sig. Fast det är klart med 5 extramiljoner på fickan kanske man hoppas och tror att det mesta löser sig!

Inga kommentarer: