söndag 30 december 2007

Dags för publicservice att ta ansvar. Rädda Gunnels Gröna!!

Bild från SVT hemsida.

Samtidigt som reklamen snurrar varje kväll att SVT är fri television, kan vi dystert konstatera att de smala faktaprogrammen läggs ned. Jag tänker på Gunnels Gröna Hur många trädgårdsamatörer det finns i Sverige vet inte jag, men många är vi.
En halvtimma i veckan har vi i korta säsonger kunnat avnjuta Gunnels Gröna.

NU ÄR DET SLUT PÅ DET!!!!

SVT har inte gjort någon ny beställning.

Jag blir så upprörd och besviken. Ska SVT köpa in halvtaskiga program från Danmark och Norge när vi kan producera toppklass själva??
Finns det ingen självaktning??

Att följa Gunnel i spåren när hon åker Sverige runt och presenterar intressanta människor med fantastiska trädgårdar, det har varit en fröjd.

Det är livsöden och tips på resmål, det är djup kunskap och det är fakta, ALLT I ETT!

Det är program som sjunger långsamhetens lov, utan snabba klipp och forcherande musik.

Ingen i trädgårdssverige vill klanka ner på övriga trädgårdsprogram. Man måste ändå
förstå att för en människa som år ut och år in förvandlar, planerar, bygger och skapar
sin trädgård är en omvandling på 30 minuter totalt ointressant.

Att det kommer en människa som med maskiner och ritning förvandla en människas trädgård, utan att ens engagera de som sedan ska sköta den, det är för en intresserad människa helt fel programsätt. Det är rätt för andra, men låt oss då behålla båda sätten. Total make over är det så många andra som kör med idag, men det är inte så att alla älskar det! Låt oss slippa!

SÅ för första gången någonsin ber jag nu om hjälp att sprida detta och om hjälp att DU också mejlar de ansvariga.

Jag har ingen mall för vad som ska skrivas, tror det är viktigt att det blir personligt. Några korta meningar räcker. Låt oss visa att vi bryr oss, att vi finns och att vi vill bli räknade med! Mejladresserna går till programdirektör och högsta chefen. Jag skickar till programdirektören och kopia till chefen.


Dags för publicservice att ta ansvar. Rädda Gunnels Gröna!!!

2 kommentarer:

Hannele på Hisingen sa...

Gunnels Gröna är det enda program som jag saknat i mitt tv-lösa liv (bad min mor spela in åt mej), jag är trött på dessa trädgårdsprogram, som gör en färdig trädgård på vilken plats som helst på 3 dagar med ett dussin trädgårdsarbetare och massa maskiner och svindyra växter...

Anonym sa...

NU HAR JAG OCKSÅ MAILAT ( TILL BÅDA 2 ) JAG LA DESSUTOM TILL ATT JAG SAKNAR PROGRAM OM INREDNING & BILAR , GÄRNA ÄLDRE BILAR... JAG SKREV OCKSÅ ATT DE BORDE SÄNDA TRÄDGÅRDSPROGRAM MINST 1 GÅNG / VECKA, ÅRET RUNT ! NU PÅ VINTERN SKULLE JAG GÄRNA VILJA SE PROGRAM OM TRÄDGÅRD & BLI INSPIRERAD!GUNNEL ÄR SÅ KUNNIG & TREVLIG, OCH ATT TA BORT HENNE ÄR SKAMLIGT...