måndag 17 december 2007

En anekdot.

Heter det anekdot, när det är en egen upplevd historia man vill berätta?? Kanske är jag inspirerad av Klassons blogg, kanske vill jag besvärja mörkret eller snarare det grå. Men här kommer den i alla fall, min egen historia, alldeles sann.

Jag var på Riksstämma med Friskis&Svettis, satte mig för att lyssna på ett föredrag om varumärket och dess betydelse. Får syn på Tomas, från Vänersborg som kommer åt mitt håll, vinkar och han slår sig ner. Skönt med någon man känner. Småpratar om läget och vårt PR samarbete, när han plötsligt vinkar.

- Här kommer Tore, vår ordförande, säger Tomas och presenterar oss.

Vi pratar en liten stund och när det blir prat om middagen på kvällen säger så Tore att nej den ska han inte vara med på, tänkte tillbringa tiden med familjen.

Ja ha, familj i Stockholm är ju inget unikt så jag tänkte inte mer på det.

Då säger plötsligt Tomas.
- Detta är Agnes pappa förstår du.
Han spände ögonen i mig för att poängtera allvaret.
Många tankar flög genom huvudet på mig. Bland annat tänkte jag, är det nu jag ska säga att jag är Theodors mamma?? Nä det är man väl bara i skolan???

Tomas uppfattade nog mitt dilemma för han sa.
-Du ser inte på Idol va??
-Nej, det gör jag inte, svarade jag.

Fram kom då historien om den Friskistränande Agnes som deltog i Idol.

Jag minns att jag frågade om hon gått vidare, hur många det var kvar och om hon hade någon chans att vinna.
Men mest, allra mest tänkte jag. Vilken J*kla tur att jag inte sa -Det är jag som är Theodors mamma.

Inga kommentarer: