söndag 13 januari 2008

En stund i solen


Skalbanksmuseet Bräcke.

Vilken dag! Minifältisarna har start för terminen. Tänk att det sammanfaller med den första soldagen på 14 dagar! Både vi och barnen verkligen njöt. Otroligt så mycket spännande det finns att se. Idag var ledordet "SPANING". Det innebar att vi skulle kika om man ser spår i naturen även nu när det är vinter.

Finns det liv, djur, rörelse?? Oj så mycket vi fick se. Jag fick ett alldeles nytt kryss, Trädkrypare hade jag inte sett förut. Måste erkänna att jag jublade över Ekorren också, det är många år sedan jag såg en sådan. Barnen följde Al ravinen, de var så leriga att vi var tvungna att skratta, men roligt hade vi.

Jag har gett upp fotograferingen, trodde jag. Det är alltid regn eller dåligt ljus, jag blir inte nöjd med bilderna.
Inne kan jag över huvudtaget inte ta några, måste be om hjälp.
Men idag var kameran med. Det var bra ljus och lite av självförtroendet kom tillbaka.

Det var väldigt högt vatten i dammen, vi fick gå bakvägen för att komma fram! Detta har jag aldrig sett förut.








Nästa gång ska vi snickra fågelholkar. Det verkar behövas:-))
















Vackra nypon, visar att det varit en mild vinter hittills.







Hittade ett vattenfall vi inte sett förut. Det är nog längesedan någongick här. Vi gjorde det inte!








Allt är inte guld som glimmar, men man skulle kunna tro det!!







VÅRTECKEN!!! 13 januari 2008 utslagna videkvistar!!!



Tack vare minifältisarna fick vi inte plockat bort julen idag;-) Men vi fick en stund i solen.

klicka på bilden så syns "pissekatterna"

Inga kommentarer: