tisdag 12 februari 2008

Man får inte skjuta på Fredspristagare!

En summering av dagen! Kanon!!! Fick ge upp miljötänket och ta bilen, det var tunt med passande turer mitt på dagen. Men vadå, det var första gången jag rattade själv i Göteborg. Brukar parkera på Focus eller Heden, nu körde jag som om jag aldrig gjort annat.

-Om jag körde rätt??

-Jo då, jag hittade ju......


Fick en smärre chock när jag nådde entrén på Växthusen. UNGAR, massor av ungar. När jag är ledig tillåter jag mig att avsky barn:-) Hur njuter man av lugn och ro då?? Men det var frukt provning på gång, så jag fick gilla läget. Vände på planen och strosade i husen först. När barnen sedan gått återvände jag till det tropiska klimatet och slog mig ner. Drack mitt kaffe och kände att pulsen sjönk och lugnet spred sig i kroppen.


Vilken fantastisk känsla. Jag lyssnade till syrsor trodde jag, men det kom en man förbi och berättade att det var Gulsvart groda. Jag kikade men lyckades inte hitta någon. Från bänken jag satt på såg man palmen jag använt i tisdags temat. Jag funderade på tema okänd när jag såg att det var ristat i barken. Vem är Lasse tänkte jag och insåg att jag hittat mitt tema.


En väldigt långsam tur i lökträdgården. Favoriten blev nog den randiga Krokusen. `Åh vad jag skulle vilja se den utslagen.

Allt som allt tog jag över 200 foto, har jag tur kan jag redigera och använda ca 20. Jag gör ett album vad det lider.

När jag gick i lökträdgården ringde Janne och frågade om jag menade att vi kunde ta emot deras Marsvin. Jo jo men, vi älskar Marsvin, kom med dom bara! Så blev det bestämt att till helgen flyttar Tutti & Frutti in hos oss. Undrar vad Fina och Gullan säger om det;-))

Hemfärden gick via IKEA, helt oplanerat. Köpte lite ljus och kollade runt, konstig det gick på över 600 kronor.

Väl hemma var det snabbdusch och sedan styrelsemöte med Uddevalla Riksteaterförening. Jag kommer att vara borta från det arbetet ett tag så vi planerade lite och jag försökte vara duktig och inte ta mig saker att göra! Jag lyckades.

Vill avsluta med något som upptagit mina tankar idag. Man har skjutit Östtimors president Östtimors president Jose Ramos-Horta och sköt honom i magen. . Självklart är det aldrig okej att det skjuts folk i världen, men att skjuta någon som är känd för sin fredsvilja och för sin vilja att ha dialog, det är värre än värst. Jag är både snopen och förbannad. Man får inte skjuta Fredspristagare!

Inga kommentarer: