tisdag 19 februari 2008

Tisdag och veckan är slut.

Hur sjutton kan ett lov som ska vara en viloperiod bli stressande?? Kan det ha något med måndagens operation att göra kanske? Vi vilade riktigt bra igår, idag har vi varit sociala och dessutom fått frisk luft och sol. Jag plockade lite skräp och gjorde iordning vid fågelmatningen medan maken putsade fönster. Innan det hade yngste sonen och jag ätit lunch med store sonen.

Men nu verkar veckan vara över:-( Imorgon är det möte med Kultur och fritidsnämnden, kommer hem till lunch då måste jag ägna mig åt den sportlovslediga sonen. Dessutom är det brödleverans hos Caroline och jag har bestämt mig för att hamstra! Kommer inte dit på 8 veckor!! Om solen skiner ska vi antingen till folkets park och dokumentera eller till Tureborg. Måste klämma in fotografering bakom Herrestadsskolan också. En epok går i graven, växthusen är borta. Var ska vi nu köpa Herrestads Begonian?? :-(

Torsdag ska det regna och blåsa, då tänkte jag hinna med besök hos min mormor och biblioteket för att låna en hel hög så jag har när jag ska vara hemma. Fedag måste det bli av att vi besöker Nordens Ark, det har jag lovat. Lördag är det 11 årskalas. När ska vi klämma in handlingen... Så konstigt det känns som om veckan redan är över:-( Får försöka lugna ner mig något. Hur nu det ska gå till.

Idag är jag smickrad:-)) Två helt olika sammanhang har hört av sig för att få mig engagerad, för att övertyga har de pratat om mina bra sidor. Det borde alla människor få höra ibland. Ett tag tänkte jag, är det mig han/hon pratar om;-)) Ett tackade jag nej till direkt, ett överväger jag...

Marsvinsburen jag eftersökt verkar få en lösning också. Förr sa jag alltid det fantastiska forumet, efter omflyttningen säger jag inte det längre.. MEN de fantastiska forumisterna finns ju kvar!! Det kommer en bur mot frakt. HELT OTROLIGT!!! Jag blev så glad. Så visst har det varit en bra början på lovet, även om det bara är tisdag och veckan är slut.

Inga kommentarer: