fredag 14 mars 2008

Ingen panik alla på en gång!

Humorous Pictures
see more crazy cat pics">

Lite gnäll har det kanske varit i veckan. Det är ett friskhetstecken att jag har tråkigt och att jag saknar besök. Jag förstår att folk jobbar och inte har tid att underhålla mig, men ändå;-) Syrran hör av sig varje dag, brorsan tittar in då och då, t.ex. i morse.

Idag visste jag att jag skulle få besök, Anna hade sagt att hon kommer vid halv elva. När jag satt och väntade på henne ringde telefonen. Det var morsan, jag sitter på bussen på väg till dig sa hon. Jaha?! Nu är ju både morsan och Anna lättsamma så visst hade vi en trevlig pratstund, men de kunde ju kommit vid två tillfälle istället...

När vi som bäst höll på att avrunda och de skulle iväg, då kom Peter. Han ville bara se att jag kommit ut på altanen nu när det äntligen var sol. Så när Anna och morsan gått, flyttade jag rumpan till nästa stol, på altanen. Där satt vi med näsan i vädret och lapade sol i drygt en timme.

Jag klagar inte! Sämre kan man ha det. Men vad är det som gör att allt och alla måste komma på en gång? Nu ska jag i alla fall sätta mig i nästa stol, som råkar vara en soffa och invänta att son och make gör fredagsmyset färdigt. Tacos serveras idag och jag behöver inte hjälpa till. Jag är mest ivägen när jag kommer med rullstolen.
Nu hoppas jag att det är sol resten av helgen så att livslusten riktigt får fäste i kroppen. Det kan vi minsann behöva.




Inga kommentarer: