lördag 29 mars 2008

Mona slumrar sött och vi syns inte alls.

En väldigt händelselös lördag. Hur ska det kunna vara EFIT lördag?! Jag har tagit foto varje timme hittills, fast på inget särskilt. Får se om det kan bli något. Maken får något vilt i blicken och ser riktigt arg ut, men jag fotograferar inte honom....... Klart man undrar när de blixtrar i huset, hela tiden säger han.

Jag har varit på EFIT sidan flera gånger för att läsa regler och försöka få reda på hur man gör, men det varkar inte finnas regler.... Hur många timmar ska det vara? Får man publicera alla på kvällen?? Eller måste man som jag ser en del gör, gå in varje timma, det verkar jobbigt?..

Läser i Aftonbladet att vi mår bra av att rensa. Tänk det visste jag! Maken och jag började när den stora sonen flyttade hemifrån, vi röjde såväl huset som vinden och förrådet. Vi kände att vi ville ha det luftigare, vi flyttade och möblerade om så att hela huset känns mindre möblerat. Hur mycket prydnadssaker och böcker vi skänkte bort har jag ingen aning om, men vi fick det väldigt mycket luftigare. Så skönt. Vi har vinden kvar en vända till, det tar vi lite längre fram.

Ikväll skall vi släcka ljuset. Det finns påstående om att man skadar istället för manifesterar, det finns också påstående om att det är lurendrejeri, att det inte finns någon organisation. Men jag hittar det HÄR på WWF, så nog finns det.

Åter till aftonbladet! Opinionsiffrorna för S minskar, Vad var det jag sa?? Inte kan man ha bra siffror som man förlitar sig på om man inte gjort något!

För att förtjäna bra opinionssiffror måste man presentera en bra nytänkande, modern politik, det har vi inte gjort. Mona slumrar sött och vi syns inte alls.

Tappet syns här, kanske dags att presentera en politik!

5 kommentarer:

Bo Widegren sa...

Att du har en händelselös dag innebär ju inte att andra har det lika vilsamt. Mona och övriga partiledningen har gjort flera utspel senaste veckorna så jag förstår inte varför du klagar. Dert måste vara någon sjuk projektion av din egen oföretagsamhet. En helt annan sak är att över 100 dagstidningar med en dagsupplga på över 3.000.000 ex är borgerliga och inte drar sig för att mörka nyheter från oppositionen och blåsa upp alliansnyheter. För nu inte tala om ledarskriverier. Detta med det finns som motvikt 16 vänstertidningar med ca 600000 ex per dag. Detta faktum gör att vi kanske inte syns med allt som vi socialdemokrater gör. Synd att du inte uppfattat detta.
Mvh
Bo Widegren
med blogg.passagen.se/bwlogg-mediosamhalle

Anonym sa...

Den som tycker att Mona och socialdemorkatin slumrar befinner sig nog själv i djupaste slummer.
Följ debatten och håll ögon och öron öppna....

Fritt ur hjärtat sa...

Man kanske ska förklara och visa istället för att fördömma. Jag är "redan frälst" medlem i partiet och saknar ett tydligt vägmärke om vart vi är på väg! Det tycker jag är skrämmande, håller ni det emot mig behöver ni tänka en gång till.

Om inte jag som är en eldsjäl och aktiv politiskt har något att komma med när vi pratar framtiden, vem har då det?
Då vore det smartare att visa vad ni ser som jag uppenbarligen missat?! Poängen är ju ändå att om jag missar som vill se, hur når vi då andra?

Fritt ur hjärtat sa...

Hittade precis den här.
http://www.s-info.se/page/blogg.asp?id=26&blogg=22448

Tänk han säger samma som jag, ´å sitter i riksdagen. Fler saknar konkreta och redovisade förslag.

Anonym sa...

må vara så att borgliga tidningar har ledarsidor med liberala förtecken. Men om vi pratar om media makt kommer man inte runt att nämna den verkliga politiska megafonen-(s)vt. Sossetv är och förblir lojal med "partiet"