söndag 2 mars 2008

Tuff dag.

En liggande dag skulle man kunna säga. Försöker jag komma upp känns det som om jag har en basketboll i vaden. Medicinen gjorde mig så groggy att jag blev rädd. Fick kalla in det tunga gardet! Syrran. Hon jobbar som IVA syrra sedan 20 år så hon kom över och kollade lite. Ändrade en medicin och satt kvar tills resterna av den hemska gått ur kroppen. Hon kollade också svullnad för att utesluta propp.

Nu känns huvudet bättre men basketbollen gör sig tyvärr påmind.

Har fått sol i ansiktet idag, Jag satt i rullstolen på altanen i en kvart. Kunde inte hålla huvudet längre men det var skönt det som gick.

Gårdagskvällen avlöpte väl. Sonen är en bra mammavakt ;-)) Maken som sett Ronny Eriksson och Euskefurat var mycket, mycket nöjd. Det gjorde mig glad.

Själv såg jag melodifestivalen. Alla hade pratat om denna sista omgång som dödens grupp. Tänk jag håller med! Dödens grupp, alla var lika dåliga.
Sonen röstade på Nordman, de lät ju som de brukar om man säger så.

Nu längtar jag tills imorgon, dels för att en dag till ska ligga bakom mig, dels för att då får jag ringa ortopeden och prata medicineringen. Jag kan inte ha det så här, i synnerhet inte i många veckor till.


Eftersom jag inte tagit mig från soffan har jag dessutom fått se på Vasaloppet, det har sannerligen varit en tuff dag;-)



Inga kommentarer: