onsdag 2 april 2008

Ordlös Onsdag



27 kommentarer:

Randi sa...

Så vackert med träd-reflexerna i vattnet!

Åsa sa...

Underbar bild, sååå vacker.

Anonym sa...

Vad härligt , påminner mig om när jag var yngre och var i borlänge eller var det falun...

Anonym sa...

Där skulle jag vilja promenera eller bara sitta och dingla med benen. Just nu har vi grått och duggregn

Anonym sa...

Vad jag vet så är det inget tema att följa i ordlös onsdag och jag har varit med från början. På Nejmas sida kan du läsa vilka regler som gäller.

Anonym sa...

En sådan vacker bild...känns som en lugn och lagom varm sommardag...lämplig för en god lunch på en fin uteservering :) Sommarsverige när det är som bäst!

Fritt ur hjärtat sa...

Marianne- det är mest för min egen skull jag brukar följa det Nejma visar. Som en utmaning i sig så att säga;-) Men jag visste inte vad Mellah betydde så idag blev det eget, fast nästan som en gränd. Det stora problemet för mig är ORDLÖS! Jag vill berättaom mina bilder så egentligen är Ordlös Onsdag inget bra för mig att vara med i!

Frukostflingan sa...

Vilken fin bild!
Det här med ordlös onsdag är kul, det gäller ju att hitta en bild som säger något utan att man behöver skriva en massa, det får man göra i kommentarerna eller på de andra bidragen!

Fritt ur hjärtat sa...

Japp, jag övar! Idag lyckades jag...

Musikanta sa...

Väldigt likt Åpromenaden i lilla Söderköping. Vackert foto - säger mycket utan ord tycker jag.

Anonym sa...

Mmm, kanaler eller åar ska det vara i varje stad...
Bilden får mig att tänka på Pråmkanalen i Karlstad.

Och apropå historien till bilden, så är det helt okej att skriva den i en kommentar till sin egen bild. Det kan man göra på en gång om man vill...

Mia sa...

Underbart fint! Jag var just i Uddevalla härom dagen och blev så kär i husen brevid polisstationen.

Ha en bra onsdag!
kram

Fritt ur hjärtat sa...

mia- då kan du kolla in mina Uddevalla album. i album tre är området Jakobstransgatan du gillade dokumenterat. Uddevalla är otroligt vackert och jag vill gärna rekomendera alla mina Uddevallablider;-)

Anonym sa...

Åhh vilken mysig känsla den där bilden ger :)

Nina sa...

Härlig stadsbild. Vatten gör så mycket för en stads miljö. Blir mer avkopplat och rofyllt.

Anonym sa...

En vacker bild som får mig att längta till sommaren.

Ninni sa...

Vacker, rofylld bild. En stilla lördag eftermiddag på sommaren när det inte är så många i farten. Härlig stämning i bilden.

Nässelblom och choklad sa...

Verkligen vackert och somrigt...

Anonym sa...

Så vackert det ändå kan vara...

Sen ska petimetern träda in och säga att gatan du relaterar till i en kommentar heter Jacob Trahnsgatan efter sockerbruksfabrikören med samma namn. Han var en viktig man i stadens historia. Dels fixade han en folklig nöjespark just i det där kvarteret som blev uppkallat efter honom, dels försökte han skaffa järnväg till Uddevalla redan på 1840-talet. Misslyckades visserligen, men ändå...

Simone, det ser ut som om jag har tagit bort en kommentar från dig i min blogg, men det beror i så fall på att den rök när jag gick in och korrigerade ett inlägg! Så det var inte avsiktligt. Hann inte ens läsa den.

Fritt ur hjärtat sa...

Stavfel lever jag med. Jag trodde jag sagt fel namn, blev orolig ett tag;-) Har inte guidat på snnart ett år! Jag ser min kommentar hos dig!

Anonym sa...

Så fin sommarbild. Visst längtar vi :0)

Della sa...

Härligt ställe!

Anonym sa...

Fin sommarbild...vatten är alltid så fint

Anonym sa...

Vacker bild och så snyggt inramad utav träden som så fint sen återspeglar sig i vattnet!

Wickans värld sa...

Vilken härlig bild!!

Scrollade ner på din sida o såg Starlet- bilden, den tidningen har jag sparat!!! + några till..

Anonym sa...

Där kan man ta en skön promenad.

Hannele på Hisingen sa...

Härligt bild.