torsdag 3 april 2008

Välbehövligt elände!

Aldrig någonsin har väl ett elände kommit mer lägligt! Maken arbetar på bilfabriken som nu drar ner sin produktionstakt, följden blir korta veckor och hellediga veckor. Inget att glädjas åt, alla förstår allvaret. Dessutom får man ta av sina semesterdagar eller lägga sig minus på komp och flex. Riktigt dåligt, var tog permission vägen...

I alla fulla fall så underlättar det oändligt för oss!! Man ska leta det positiva i varje situation. Med mig hopplös sittande i rullstol och maken görande allt här hemma, plus skjutsning av son och alla inköp, tvätt och lite trädgårdsarbete, vi tänker inte sörja den tillfälliga ledigheten. Nu blir det en något lättare börda att bära och huset kommer inte att ständigt ligga efter i skötsel. Man får var glad åt det som går att glädjas över. Dessutom får jag sällskap på dagarna!! Man skulle kunna säga att det var ett välbehövligt elände!

4 kommentarer:

Hannele på Hisingen sa...

Om man inte kan påverka, så får får man se de positiva sakerna. (Jag är en egoistisk mor och moster, tycker att mina egna nöjen är viktiga :)

Bilder från min kamera sa...

I dagens samhälle får man göra det bästa av sin situation. Det finns längre inget som förvåna av alla nedskärningar och arbetsplatser som flyttas utomlands. Vad tänker dom med som sitter och beslutar.Enligt mig tänker dom överhuvudtaget inte alls.
Kanske om dom själva blev drabbade så skulle nog en klocka ringa upptill.

Önskar er allt gott, och hoppas det löser sig till det bästa.

Fritt ur hjärtat sa...

Hannele,positivt tänkande är mitt motto!

Erika, jag är inte säker på att jag förstår vad du miena. Politiker har inget större inflytande över privata företag, de flyttar dit de är billigast arbetskraft för tillfället.

Annika sa...

Japp, att tänka positivt hjälper nog många, många ggr. jag tycker själv att jag har rätt lätt för det, tack och lov!
Tycker det verkar vara detsamma för dig.