tisdag 13 maj 2008

Inte en blund

Somliga straffar gud med det samma sa alltid min farmor. (varför vet jag inte) Men nu funderar jag på vad jag gjort! Benet, det opererade har värkt i natt så jag har inte sovit alls. Ingen bra start på en dag med Kultur & fritidsnämnds möte. Jag är skitsur! Inte har det slutat göra ont för att jag är uppe heller. Bara att inse, jag får nog avveckla mig tidigare än de andra.

Men jag vill gärna gå, åtminstone på gruppmötet. Tror det är enda chansen att få reda på vad som egentligen hände med beslutet om Gräsplanen i Herrestad. Fast om det var någorlunda rätt rapporterat i dagens tidning så verkar det som om en politiker löser det hela. Det är så skönt med sådana personer. Trots att de inte sitter i nämnden, trots att de sitter i fullmäktige som sagt nej så har de en egen lösning. Konstigt att inte de driver hela kommunen, om allt är så lätt!

Märks det att jag är sur?! Kan bero på att jag inte sovit en blund i natt. Men jag är osäker på om min inställning till populistiska utspel ändras, även om jag sovit;-)

5 kommentarer:

Tingeling sa...

Har redan kommenterat lite längre ner men måste också uttrycka min beundran inför Starletomslaget... Är det du? Min dotter heter för övrigt Starlet i tredjenamn!

:-D

Annika sa...

FY vad trist, Simone.
Usch för att inte kunna sova pga värk. Hjälper inte värktabletter vid ett sådant tillfälle? Hoppas det går bra på mötet.

Håller med talaren ovan; gillar Starletomslaget med dig!

Fritt ur hjärtat sa...

Tingeling, du är välkommen att kommentera så mycket du vill;-)) VIstt är det jag! Viss var jag fi. `å tänk jag tycker att jag är mig precis lik;-)

Annika, värktabletter dämpar säkert men inte nog. Dessutom är detont i nervtrådarna jag har och då hjälper intevanlig medicin, lite krångligt..

Lullun sa...

Usch, en dålig start på dagen förstår jag. Hoppas dock det hela slutar med att Herrestad-gåtan löses på bästa sätt och att du känner dig gladare när dagen börjar nå sitt slut. Och att det följs av en god natts sömn så klart. Natti natti (ok, ett par timmar kvar även för er i Sverige, men...) ;-)

Fritt ur hjärtat sa...

Lullun, dagen blev rätt slitsam men avslutades bra. Även om konstgräsplanen verkar vara en gåta för de flesta.