fredag 6 juni 2008

Brand i Uddevalla

Jag läser det på Aftonbladets, det står på DN och texttv, men Bohusläningens hemsida har inte hunnit med. Jag vet alltså inte var det är. Eftersom vi valt att stanna hemma idag lär inte skvallret nå mig heller. Jag kollade in på Uddevallabloggen för han brukar vara snabbare än blixten:-) Men inte den här gången. Höghus finns ju på snart sagt varje område i stan så det går inte att gissa var det kan vara.
Otrevligt är det i alla fall.

Uppdaterat, Bohusläningen rapporterade till slut, branden var på Lillbräckan.



4 kommentarer:

Anonym sa...

Det var på Dalaberg det brann. Om du inte redan läst eller hört detta så prova på Radio Väst hemsida. Dom var snabba med att lägga ut detta.
Det är skrämmande med bränder. Vill aldrig bo högt upp på t.ex hotell. Markplanet är bra. Första våningen går an, men inte högre upp.

Fritt ur hjärtat sa...

Så smart Rolf! Det är klart att radio väst är snabbare, de har ju sändningarna tätare;-) Har jag inte tänkt på. Tack för tipset.

Gunnar Klasson sa...

Ett annat tips är www.muff.se eller www.wighsnews.se/nyheter.php .
Var upptagen av nationaldagstal i går och dessutom olyckan med styrpulpetbåten där en boende på Gustafsberg omkom. Djupt tragiskt och ofattbart. Kurt Olsson informerade mig i går morse.

Fritt ur hjärtat sa...

Gunnar, båtolyckan är både fruktansvärd och tragisk, hur sjutton kan det hända?!

Jag är så nöjd med mitt beslut att avstå Gustafsberg igår, jag har sett båtköerna förr o åren,tack och lov att jag inte ville chansa nu när Gusttaf gick sönder också. Däremot hade jag gärna hört talet, har hört att han skall vara så bra!