torsdag 26 juni 2008

Kundvård obefintlig.

Får man lova att skälla över ett så etablerat företag som Telia?? Nu är de inte på något sätt unika, många företag struntar i sina kunder och gör allt för att ragga nya. Som trogen Telia kund blir jag förbannad!! Nu hörde jag att bredbands priserna var bättre än på länge, och man får en bärbar telefon om man har telefonen hos dem. Ja men jag då, som ALDRIG bytt som envist hävdat att jag vill vara kvar hos Telia, vad får jag??

Jag mejlade kundservice. "Jag vill ha bästa pris både på telefon och bredband, dessutom behöver jag en bärbar telefon, det ger ni nya kunder, vad får jag???"

Det tog inte ens en dag, nu har jag två "nya" avtal med bättre pris och en telefon på väg. Men visst är det själva fn att man skall behöva ryta ifrån själv!!! I föreningar pratar man ofta om medlemsvård, det borde företag ta efter, kundvård ett begrepp som borde införas!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

He he, bra gjort. Själv byter jag alltid bolag inna de kommer med lockerbjudandena.
Christer vid transjön.

Fritt ur hjärtat sa...

Christer, jag byter inte! Fast det gör jag, la ner massor av jobb och bytte elbolag, byter pension med jämna mellanrum och är rätt om och kring mig. Annars hade jag nog haft mindre att röra mig med.