tisdag 19 augusti 2008

En missad skolstart.

Aj då, igår kväll slog det mig att jag skulle varit i skolan heldag! Herregud vilken miss. Jag anmälde mig till Data och Naturkunskap för att läsa den här terminen, ville vara förberedd ifall operationen skulle bli senare framåt hösten. SÅ blev det ju inte, skall ringa expeditionen idag, det är ofin att bara utebli:-( Bestämde i samråd med maken igår att skjuta eventuella studier till nästa termin, jag hinner med fyra lektioner innan jag läggs in och sedan blir det omöjligt minst 8 veckor kanske 10, eftersom bilkörningen kom senare än jag kunde börja gå. Bra att jag inte köpt på mig kurslitteraturen.

Men det är en skolstart till den här veckan! Sonen börjar femte klass idag, det tänker jag inte missa. Han har ju längtat till skolan de sista veckorna, eller till raster och kompisar:-) Till Taekowondo och Saxofonlektioner. Hoppas nu det blir bra. Skolan får ny rektor och det är bara att inse att det är en viss skepsis mot det...

Ikväll är det möte med Riksteaterföreningen skall bli roligt efter sommaruppehållet, vi måste igång med information PR och reklam för höstens föreställningar. Skall skicka in föreningens medborgarförslag idag, det har inte varit någon ide under sommaren har jag tyckt, så får vi se om jag än en gång sitter i rullstol när det skall försvara. Värst fort brukar de inte gå med beredningen så jag kanske går innan det är klart!

Nu skall jag kolla så sonen vaknar, det räcker med en missad skolstart.

1 kommentar:

Lullun sa...

Whoops. Ja minnet är inte alltid vad det borde vara. Men sant, en missad skolstart räcker kanske! ;-)