fredag 29 augusti 2008

Go ´å gla mé Kexchoklad

Man tror ju inte att man skall leva som reklamen säger;-) Men faktiskt gör jag det just nu! Humöret åker berg och dalbana ständiga gråtatacker varvas med att jag blir rosenrasande, sällan är jag kvittrande glad men jag försöker...

Glömmer äta och rätt vad det är så sjunker blodsockret och jag går i däck, nu har jag upptäckt att jag faktiskt lever på Kexchoklad. Det kan aldrig vara bra;-) det började på sjukhuset, fortsatte på Bassholmen och har kulminerat nu hemma sedan skolan börjat. Skippar frukost lunch och middag äter en kexchoklad på dagen och tar kvällsmat sedan med familjen. Trodde inte det var möjligt men jag é Go ´å gla mé Kexchoklad.




3 kommentarer:

Marianne sa...

Skärpning vännen! Om du ska opereras snart är det viktigt att din kropp är välnärd så att du kan läka ordentligt! Se till att äta frukost ordentligt, lova mig det. Börja redan i morgon. Och ta åtminstone en macka och yogurt eller liknande till lunch. Du behöver ju inte laga en hel måltid.

Det är jätteviktigt just nu att du äter!!!

Anonym sa...

En? En pkt med 4st? Jättestora? Du kan väl inte gå en hel dag på bara en ynklig liten kexchoklad? Du som alltid brukar vara så sund, kan väl inte lägga av med det nu, heller?!? Du- det är faktiskt jag som står för dekadens och förfall i vår umgängeskrets! Den platsen har varit min sen begynnelsen o även om jag gör små tappra försök med att gå långa promenader (ibland)och köpa krav-/rättvise-märkt för att glädja min underbara vän, så lär det aldrig bli nå´n renlevnadsmänniska av mig, så försök inte - du klarar nog bara vara så där hopplös nån vecka eller så;I grunden är du alldeles för klok för att slarva så med dig själv (till skillnad från.....hihi)

Fritt ur hjärtat sa...

marianne, jag vet och jag är förvånad, det är inte likt mighar bara smygit sig på. Skärper mig.

busan, tur jag känner igen dina ordval så jag vet vem du är;-)jag lovar att jag inte jobbar på dekedensen, nu är det nog något hormonellt för jag är väldigt olik mig, jag brukar vara hungrig när jag vaknar!! `Å jo det är en liten kexchoklad. Det tar sig nog...