söndag 10 augusti 2008

Lust i motvind.

Det skall till att orka vara entusiast!! De nyskördade Rabarberna skalade tärnades och lades i pajform, smälte smöret, vispade ägget och tog fram sockret. TJOHO!! Det är nästan slut, räckte inte ens till pajdegen. Funderar, letar och löser det med sirap..... NEJ det gick inte bra, den blev lös och sladdrig, dessutom puttrade det över i hela ugnen, försök ta bort karamelliserad rabarbersaft ni!!! Inte blev det några bullar eller muffins heller går inte utan socker, konstigt att basvaror tar slut måste styra upp inköpen lite tror jag. Men det är svårt att sitta i köket och aldrig vara med och handla.

När det närmar sig kväll och vi skall laga mat är maken inte hungrig! Har ingen lust att grilla och allt blir upp och ner. Sonen klagar så klart inte när det blir MC Donalds till Lördagsmat, inte något blir som planerat, nästa som på jobbet i gamla tider;-)))

Någon med mig skämta april!? När lusten äntligen kommer blir det motvind direkt!

7 kommentarer:

Anonym sa...

Karamelliserad rabarbersaft är inte roligt. Prövade honung en gång, sket sig rejält :-)
Tror jag att han inte klagade när det blev Mc Donalds. Maten må inte vara nyttig, men rackarns god!
Christer.

Fritt ur hjärtat sa...

Ja kära nån, vilken kväll.... jäkla tur jag skall skrota spisen! Sonen klagade inte och vi skall ju leva på en ödeö nu och där vlir det bra mat, så ingen fara är skedd, utom den för min känsla då.

Hannele på Hisingen sa...

farinsocker, mixa sockerbitar?

Anonym sa...

(men fyra små barn utan bil blev jag superduktig på surrogat :)

Fritt ur hjärtat sa...

hannele, funderade på pärlsocker....latmasken....

Anonym sa...

Härlig historia :-) Så där är det ibland. Man kan fyllas av lust och idéer och av dessa blir det sedan mest pannkaka (om ens det). Roligt skrivet, hur som helst. Fick mig att le (skratt får gärna arbetskollegor att komma och undra vad som är så kul, inte alltid uppskattat). Det där spillet i ugnen lät inte skoj. Ja, utan en del basvaror blir bak och även matlagning knepigt. Långt ifrån allt kan ersättas!

Fritt ur hjärtat sa...

erik, kul att muntra upp någon:-) Jag höll på att tappa modet och tyckte det var lagom...