onsdag 20 augusti 2008

Regn som befrielse.

Tack och lov för regnet idag, närmare 30 mm bara under dagen. inte så att vi behöver det..... men då kan jag med att inget göra! Har fixat Riksteaterns hemsida och annat smått och gott, den här också när jag tänker efter;-) Uppdaterat, ändrat, tagit bort och lagt in mer "Händer i Uddevalla".

Kollat med ena ögat på OS och lyssnat en del på radio. Kom på att jag har ett oskrivet inlägg... blev så otroligt inspirerad när jag låg inne senast att skriva om publicservice, får nog samla mig till det.

Imorgon skall det visst bli halvklart och därefter riktigt fint e hel vecka. Det behövs jag har massor av gröna Tomater, måste få sol nu vill ha röda Tomater...

Tänkte faktiskt orka få ner Klätter Bonican imorgon också, maken gräver bort gammal jord, jag vattnar och sprutar med Binab så har jag förhoppningsvis fått bort svamparna som ger svartfläcksjukan. Tänker redan på att sitta under rosportalen i skugga nästa år.... Det är så skönt att veta säkert, det blir sommar nästa år också, även om regnet idag varit en befrielse.

3 kommentarer:

NinaH sa...

Klart du kommer att få en fin rosportal att njuta under nästa år!! Jag ser den redan framför mig - och dig därunder!;-)

Lullun sa...

Jösses vad fullt upp du har haft det senaste dagarna. Inte undra på att du blivit lite slö. Hoppas du piggnar till snart igen! Kram! :-)

Fritt ur hjärtat sa...

ninah, visst kommer det att bli bra! Bonican är ju suverän som rabattros, har den samma egenskaper som klätterros blir det toppen. Måste bara befria jorden från Svartfläcksjuka först.

lullun,jo ibland far det iväg med mig, så jag inte själv riktigt förstår vad osm hände, plötsligt gör jag allt! Å så får jag så ont och blir så slut, det känns bättre idag så lite mer vila är nog bara bra.