söndag 7 september 2008

SJÄLVKLART!

För en väldigt liten tid sedan var jag lyrisk över en nyinköpt spis. Kanske inte så konstigt eftersom jag inte gillat min spis på länge. Jag hade inte en tanke på att alla våra vitvaror genom åren gått väldigt mycket sönder. Inte en tanke på att oturen skulle fortsätta, men det gör den. Spisen är kass!! När jag använder hällen blir hela överdelen så het att man bränner sig, långt ner till knapparna är det hett. Jag trodde jag drömde, men så slog det mig. Vad annat skall jag vänta med det flytet vi har i livet?! Spisen är kass, det är bara att skratta åt eländet, men det är så självklart:-(

5 kommentarer:

Marianne sa...

Nä, jag tycker att ni ska reklamera! Om man bränner sig när man ska stänga av spisen så är det något fel. Och om alla spisar av det märket/modellen blir likadana, har ni rätt att få pengarna åter och köpa en annan!

Ring dem redan i morgon!

Sov gott nu!

Fritt ur hjärtat sa...

marianne, jag har ringt och det kommer en servicekille i veckan... Om de säger att detta är som det ska vill jag inte ha den. är det fel vill jag ha en annan, inte en lagad, så vi får väl se. Jag är påstridshumör så han får det inte lätt. Jag är topp tunnor...

Marianne sa...

BRA att du är på stridshumör! Låt dem inte slippa undan med sådant fusk! Det är farligt fusk! Tänk om ett litet barn bränner sig! Ja, du också, men det är alltid bra att skicka fram barnen som argument : )

Fritt ur hjärtat sa...

marianne, *morr* nu har jag fått reda på att det är rätt! Nästa strid blir i butiken...

Marianne sa...

Konsumentombudsmannen och Allmänna reklamationsnämnden. Fast det där kan du säkert bättre än jag, för du har erfarenhet av kommun osv.

Lycka till!