tisdag 14 oktober 2008

Var var jag??


Redan på bilden förstår en del var jag varit. Jag har suttit där under skylten och druckit mitt te och ätit min kexchoklad. maken har alltså rastat mig;-) Jag ville bli urblåst, få luft!

Vattnet kluckar mot berget, nästan öronbedövande, det ger en inre frid. Meditation föresvävade mig flera gånger när jag satt där.

Över en timma i motsol, solen värmde liiite medan den gick ned bakom bron.

Jag tittade på båtarna som håller på med arbetet i bukten, man ser inte vad de gör, men det låter som hydralik när de håller på.

Det slog mig att Gustafsberg är mörkt! Herregud vilken tur jag inte fått för mig att bo där! Inte en gnutta kvällssol, hur lever man utan det?

Än en gång slås jag av att alla kommer med glada tillrop när man sitter och fikar, men ingen annan sitter och fikar, man springer förbi, nästan ingen släntrar. Stackars dom!!

Nu är jag urblåst och rastad och undrar om du löst det, var var jag??


8 kommentarer:

Hannele på Hisingen sa...

Hisingen?

Anonym sa...

Strandpromenaden vid Hästepallarna, en lisa för kropp och själ.

Fritt ur hjärtat sa...

Hannele, bra gissat;-)
Rolf, såklart helt rätt!!

Lae i Nordtorp sa...

Jag har tagit ett nästan identiskt kort så jag tror att det är på strandpromenaden i Uddevalla. En av de bästa friluftsinvesteringarna jag sett. Men det blev visst dyrt.

Unknown sa...

Hej!
Roligt med din "frågesport" med underhållande text! Du skulle nog passa som pedagog - lärare? :)
Ulla

Solnasnackar´n sa...

Eftersom vi inte har något Gustafsberg i Solna, men väl Haga som Gustaf III byggde upp, så får jag väl som de flesta andra gissa att fikan intogs på Strandpromenaden i Uddevalla.
-loa

Gunnar Klasson sa...

Simone! Har du uppmärksammat att VGR:s kulturnämnd tänker dra bort 1 milj kr från Riksteatern Västra Götaland?

Fritt ur hjärtat sa...

lae,Förmodligen bästa investeringen någonsin. Snart har vi glömt hur dyrt det var. Vänta bara tills vi börjar med strandnära bebyggelse...


Ulla, att undervisa och guida är något av det roligaste jag vet...

Loa, du gissar så bra;-)

Gunnar, jo då, Ulrica sitter i styrelsen Riksteatern Västra Götaland, vet att hon varit på möte. Får säkert mer info nästa "lokala" styrelsemöte. Måste ändå säga att det är väntat och förmodligen inte det sista som händer heller:-(