söndag 16 november 2008

Anfall är bästa försvar.

Björn till attack, så står det på löpsedlarna den här veckan. Är det rättvist?! Jag bara undrar??
Min okunnighet har jag förut bedyrat, men jag är en tänkare.

Enligt mitt sätt att se det borde rubrikerna på löpsedlarna vara: Jägare anföll björn!
För visst är det väl det som händer?!

Inga svampplockare, söndagsflanerare, dagisklasser eller familjer på utflykt i skogen blir attackerade av björn. Jägare som med hund jagar i skogen, skrämmer och spårar, de blir anfallna!
Är det så konstigt egentligen?

Vi vet alla och en var, vilken ras vi än tillhör att - Anfall är bästa försvar!

5 kommentarer:

Anna, Fair and True sa...

Håller med! De blir väl rädda, stackarna, och särskilt om de har ungar att försvara.

Anonym sa...

Fast denna gången var det nog björnen som anföll. Den blev irriterad när den väcktes i idet om jag förstår det hela rätt. Det var ju älg de var ute efter, så jag tror inte att de stört björnen med vilje. I annat fall hade jag hållt med dig helt och hållet.
Christer.

Fritt ur hjärtat sa...

Anna,jag skulle också varit rädd!

Christer spelar ingen roll vad de jagar egentligen. Hunden vet ju inte det?! Ser på brorsans hund, lo, räv, rådjur "kärleken" är sammalika;-)
Här var jägare och hund. En klassiker!

Gunnar Klasson sa...

I båda dessa björnattacker stod älghundarna och skällde mycket lång tid. I det senaste fallet uppemot eller mer än en timme. Jägarna anade också att det inte rörde sig om älg, ändå gick de fram. En björn som ligger i idé och blir utskälld under så lång tid och som sedan upptäcker att jägare dyker upp, är det så konstigt att den blir rädd och går till anfall? Jag tycker inte det!

Fritt ur hjärtat sa...

Gunnar, Som sagt... vilken ras som helst skulle gått till anfall.