måndag 17 november 2008

Måndagar, varför är de tunga?

Inget märkvärdigt i Bohusläningen.
Inget att förfasas över i världen.
Upp och skickar barn till skolan.
Viker tvätt och plockar undan.
Filar på insändaren, jag måste skriva om karusellen i Nu sjukvården.
Inget märkvärdigt alls alltså! Ändå känns måndagen tung.
Kan det vara för att S-Bloggar gör det IGEN?
En av de jag läst med glädje slutar blogga, påhoppen, lögnerna och pajkastningen är för stor.
Jag kan dela känslan för jag slutade också. Skillnaden var att min blogg inte tillhörde S, jag hade en egen adress och fortsatte skriva.
Jag hoppas att Anders också kommer att göra det.

Jag sitter också med handlingarna för Kultur och fritidsnämndens möte på onsdag. Kulturpris och kulturstipendie skall beslutas. FY SÅ SVÅRT!
Kulturpriset är rätt givet tror jag, det är inte de jag föreslagit i alla fall....Får trösta mig med att det kommer fler år....

Stipendiet däremot är nästan omöjligt tycker jag. Det skall gå till någon ung lovande och utgöra en möjlighet till viss utveckling. Men nästan alla är gamla en del har flyttat från stan och andra vill ha budgetar på ofattbara pengar, är det alls idé med stipendiet då?? FY SÅ SVÅRT!!


Jag vet inte riktigt vad det är med måndagar. Varför är de tunga??

4 kommentarer:

Anonym sa...

Det kan väl inte vara så svårt att välja någon kulturpristagare. Visserligen tycker jag nog att det är att kasta bort pengar med sådana jippon, men fotboll är ju kultur, och ljungskiles lag behöver säkert lite tröst.
Svårare var det inte och den tunga måndagen är som bortblåst:-)))
ha de
G Persson

Fritt ur hjärtat sa...

G. Persson, visst vart det tunga som bortblåst! Du skriver så roligt att jag gapskrattar. Ljungskile kultur. *FNISS*
Eftersom kulturpriset är på femtusen klarar de sig inte långt, det är mest ära i priset och den är det väl si och så med just nu
;-))

Marianne sa...

Jag är nog lite glad att jag inte är inblandad i de där besluten : )

Men du, jag kan pigga upp dig med att det snart är tisdag!

Kram!

Fritt ur hjärtat sa...

marianne, jo härligt imorgon är det tisdag och jag skall få träffa tjästemännen som skall förklara för mig varför jag skall besluta som jag skall. Eller åtminstone förklara sina förslag, sedan är det dags för min hjärna att ta vid, fast inte själv förstås utan i samling med gruppen. Det är tufft att vara ploitiker;-) inte mycket av ens egen vilja när allt kommer omkring...