onsdag 28 januari 2009

Det är ont om luft i Uddevalla.

Jag hade gjort en sådan bra färdplan idag. In på Ok strömstadsvägen och fyller luft i däcken, sedan till doktorn på samma gata. Därefter på stan med diverse ärende. Det höll på att gå åt pipsvängen med alltihop. In på OK, ingen luft...... trasigt eller slutat med inte vet jag. Svänger då åt andra hållet och kommer till Statoil. Ingen luft...herregud, i ren ilska kör jag då ner Bastionsgatan för att nå Gallionen, hade då totalt glömt doktorn...
Skulle lämna program på några ställe i stan och går runt och gör det. Under tiden lyckas jag förlägga en lapp jag skulle lämna på ett annat ställe. Samma runda igen för att leta reda på lappen... In på Carolineshälsokost 10 i 1 för att köpa bröd. Då krånglar deras kortbetalning...jag lägger alla limpor på disken och ber att få hämta senare. Kastar mig i bilen och åker mot salladsbaren. köper en sallad och åker till Gunhild och äter lunch. Vi bestämde biljettpriser. Där fick jag också gnällt ifrån mig om min eländiga dag. Först därefter hämtade jag brödet och kom ihåg doktorn på vägen hem. Men någon luft har jag inte hittat! Det är ont om luft i Uddevalla.

Ikväll ska jag på berättarafton med min namne. Hoppas det avlöper något lättare:-)

6 kommentarer:

Anonym sa...

Se det positivt.
Tänk detta; Tur att jag inte fick en böteslapp uppe på alltihop.


Bättre tur nästa gång önskar jag.
Tommy O

Anonym sa...

Oj, oj - det var illa - luften måste gått ur dig totalt! ;)
Ulla

Marianne sa...

Du får komma hit. Jag vet ett ställe i närheten av pyramiderna där de fyller luft åt en. Det kostar 75 öre. För alla fyra däck då så klart, annars hade det ju varit dyrt.

The cottage by the Cranelake sa...

Det verkar bli allt svårare att få pumpa sina däck numera. Kanske måste man ha en fotpump med sig i framtiden? :-)
Christer.

Fritt ur hjärtat sa...

Tommy, jo det kunde jag ju råkat ut för. Jag har en devis efter mina misslyckade år. "Det kan alltid bli värre". SÅ jag är glad för det lilla;-)

Ulla, jo jag kände mig blåst;-)

Marianne, låer lockande men jag tror det är billigare att köpa nya däck!

Christer, ja något får man göra. På burk finns det har jag hört!

Anonym sa...

;)
Ulla