tisdag 6 januari 2009

S politiker, vice ordförande i kommunfullmäktige & deltagare i KÖRSLAGET.

Undrar ni på att man följer Körslaget?! Man känner eller känner till eller känner någons mamma som känner:-) Jo man har koll på alla! Som om inte det vore nog har arbetarkommunens ordförande tillika viceordförande i kommunfullmäktige tagit plats i kören. Det är otroligt roligt att iakttaga Alf som brukar sitta med glasögonen på nästippen och ordförandeklubban i hand när han nu istället rockar loss och showar i TVrutan.

Här kommer en intervju som jag hämtat från
Arbetarkommunens hemsida.

Snabba frågor till Körslagetdeltagare
Vi socialdemokrater i Uddevalla är oerhört stolta över att ha en partimedlem som deltagare med i Körslaget som sänds på lördagskvällar i TV. Lördagens tävling blev en riktig rysare. Trots ett strålande framträdande med Andreas Jonssons låt: Glorious blev det oroligt på slutet.

Hej Alf! Första programmet har sänts. Hur känns det i lägret?
Hej webbredaktören! Jo tack – även andra programmet har ju gått och vi blev ju kvar efter en oooolidlig spänning! Läget i kören är mycket gott och engagemanget växer hela tiden. Vi har idag fått vår nästa låt vi ska tävla med – en utmaning tror jag (får ju enligt kontrakt inte berätta vilken låt det är än)
Blev framträdandet som ni hade planerat?
Vårt framträdande igår med Glorius kände vi satt så som vi ville. Vi uppfattade att alla körerna kände att man gjorde bättre ifrån sig i program 2. Men vi vill slipa på en hel del under veckan nu; inte minst kläder som är ett svårt kapitel! Puh..
Vad har varit roligast hittills med att vara med i Körslaget?
Roligast hittills? Stämningen och entusiasmen överlag tycker jag. Trots många timmar i detta stora gamla hamnmagasin i Stockholms frihamn (helt anonymt utanpå) flyter tiden på bra..jag tänker på att det hela tiden under ca 10 timmar är ideliga repetitioner av alla de slag före direktsändningen!
Vem är er hårdaste konkurrent?
Hårdaste konkurrent? Alla lika hårda konkurrenter tror jag. Göteborg som åkte ur igår ansågs vara ett mycket starkt kort, stämde absolut, men jag tror de föll på låtvalet. Om den yngre generationen ska förmås rösta så går det nog inte med aldrig så bra gamla upptempo-låtar som den de körde igår! Mest känd på 60-talet när jag började min karriär….
Har du några hemligheter att berätta om kampen?
Hemligheter? Massor om kändisarna…Nädå. Men jag kan väl berätta att visst sjunger vi för full hals och agerar i direktsändningen….men det som hörs ut är vår bästa inspelning av låten! Dvs playback!En hälsning till alla: vi kör hårt för att göra vårt allra bästa – men mest hänger det på att Uddevallaborna och andra fans ringer och röstar så vi blir kvar i tävlingen. Då ska jag gärna ge nån mer liten rapport.
Bästa hälsningar Alf Gillberg


Anna-Lena både bloggar om körslaget och bor granne med familjen Segerstedt, hon känner det som en familjeangelgenhet och röstar naturligtvis:-)

Gunnar har haft hela körslaget med inspelningsteam på Gustafsberg så han har både lyssnat och fotograferat. Även han ska titta på lördag och rösta.

Det gläder mig, jag trodde ett tag att det bara var jag som var vuxen och faktiskt tyckte detta var roligt och spännade. Att en S politiker tillika vice ordförande i kommunfullmäktige deltar i Körslaget är inte anledningen till att jag tittar, men roligt det är det!

4 kommentarer:

Monica sa...

Gillar inte sådana här program annars men jag älskar Körslaget! Enda smolken är att någon skall behöva åka ut, alla är så bra! Men, vad bleve det för program annars?

Fritt ur hjärtat sa...

Monica, visst är det hemskt att någon måste ut, fast det är ju det som gör det spännande.

Anonym sa...

Självklart röstar man! Patriotisk Uddevallabo som man är och barnsligt förtjust i att se dom som man känner göra så bra ifrån sig i rutan ;)

kram
Anna-Lena

VIKTigaste bloggen

Fritt ur hjärtat sa...

Anna-Lena, kul att du börjat blogga! Jag lägger i min länklista!
Visst är det roligt när man tycker man känner igen alla, lite fånigt men men det bjuder jag på:-)