onsdag 7 januari 2009

Sommarglädje och skönt med barn på vift.

Ont om bloggning idag. Har ägnat dagen åt att i slowmotion städa sonens rum. Ut med varje pinal, damma varje vrå. Det känns som om jag mest rörtill när jag håller på och maken gör det mesta, men ändå:-) Redan på förmiddagen försvann sonen till en kompis och det är bäst att pass på när han inte är hemma. Vi har nog inte kastat något egentligen men insett att han behöver gå igenom sin filmer t.ex. de är många han växt ifrån. På så sätt får han ju plats för fler också..SÅ grundligt som det är gjort idag är längesedan sist, han plockar allt och städar själv men det blir ju aldrig ordentligt...Jag är dödens trött, men nu är det gjort. Utan stön över att vi förstör och rörtill, det är skönt med barn på vift.

Så veckans glädjeyttring!!! Vi hade önskat två veckor på BASSHOLMEN. I vanliga fall har vi alltid låtit "riktiga" gäster boka först och tagit det som blivit kvar. Nu slog det oss att vi också är riktiga medlemmar som betalar fullt pris och dessutom hjälper till därute! Vi behöver inte stå åt sidan. Vi fick veckorna vi önskat!!! En mitt i sommaren och en precis innan skolan börjar. Sannerligen detta gjorde mig glad!! Ni missar väl inte att man kan boka stugan på Bassholmen?!

2 kommentarer:

Marianne sa...

Ja men det gjorde ni rätt i! Särskilt i år när du verkligen behöver en sådan kick! Det ser verkligen fint ut, förstår att ni längtar dit!

Fritt ur hjärtat sa...

Marianne, ja sannerligen kändes det som en kick! Finns inget ställe på jorden jag mår så bra på!