onsdag 25 mars 2009

Baklås i hjärnan och en seger!

Jag kan inte packa! Så otroligt märkvärdigt det känns. Jag brukar vara så funktionell. Självklart har jag packat, men det vette sjutton hur det blev, egentligen. Å andra sidan, skulle det saknas något borde det väl finnas i Stockholm.... Jag tror jag vet varför jag har baklås i hjärnan! Jag har längtat så otroligt efter den här helgen. SÅ mycket att jag knappt har pratat om den, att jag knappt vågat tänka på att den kommit riktigt nära. Minns med smärta övriga år då jag fått ställa in i sista sekund. Benen som inte bar, operationen som kom ivägen och benet som gick av. Jag har gått i baklås för jag har inte vågat hoppas att det skulle bli av.

Nu är jag ändå på väg! 5.40 imorgonbitti går tåget. 9.30 är jag framme i Stockholm. Sedan ska jag frossa i trädgårdsupplevelser och möten. Möten med bloggvänner och möten med trädgårdsentusiaster. Tänk att det äntligen blir av.

Torsdagen hoppas jag få träffa Hannu, igen:-)
Ulla och jag ska luncha och hon möter på stationen. Tänk va! Ulla som ni ofta ser kommentera, jag har ingen aning om vem hon är:-)
Fredag ska jag luncha med Marianne i Kairo. Otroligt. Dessutom ska jag träffa "forumister" på fredags kväll, med fördrink på Kenneth på Söders kolonilott. kan ni förstå!? Vilken känsla! 50 trädgårdstokar på en kolonilott på söders höjder, sedan samlad trupp till förbokad restaurang. Oj så förväntansfull jag är. Det är inte endast baklås. Det är också en känsla av seger. Seger över vad vet jag inte... men det är en seger att jag äntligen kommer iväg!



12 kommentarer:

Anonym sa...

Önskar dig en riktigt trevlig resa och mycket nöje i Stockholm med omnejd! Denna resa torde vara mer än välförtjänt.

Fritt ur hjärtat sa...

rolf, tack! det känns i alla fall som efterlängtad. Rapporter med foto hoppas jag kunna åstadkomma så småningom:-)

Anonym sa...

Ha det så bra som helst och njut av den tiden som endast är din :)

Grekland nu sa...

Åh, vad jag unnar dej den här resan!! Hoppas det blir lyckat på alla sätt - och hälsa Marianne, hade gärna varit med er jag också!

Anna, Fair and True sa...

Låter som några härliga dagar! Ha det så jättekul!

Anonym sa...

Låter hur kul som helst! Jag hoppas vädret håller i sig och visar sin bästa sida. Att du skall träffa bloggisar är ju jättehäftigt! Jag kör en telepatiskål med dig när du tar fördrinken :-) . Trevlig resa! Kram!

The cottage by the Cranelake sa...

Ha det så jätteroligt nu!
Så mycket trädgårdsupplevelser blir det kanske inte på mässan, men kul!
Christer.

... sa...

Åh, suck, varför åker inte jag upp till mässan?! Vore hur lätt som helst att ta tåget uåå från Gbg... Har inte ens tänkt tanken. Men, nästa år, då kanske jag satsar på det. Ha´det så kul och ser fram emot att se bilder därifrån.

Soldanella sa...

Underbart,

önskar all lycka och trevlighet, för trotsallt det är trevlighet som ger lycka.. sänder en fyrklöver i tanken!

//S
Jenny

Hannele på Hisingen sa...

Tandborstar finns att köpa, om man glömmer ;)

Fritt ur hjärtat sa...

Kriatallina, jaa så underbart lyxigt.

Ingabritt, ja vi måste ses!

Anna, F.. ja tänk så lyckat med dessa sammanträffande!

maisoui, ja häftigt är nog ordet. Skål;-)

Fritt ur hjärtat sa...

Christer, upplevelser räcker:-)

Tant Grön, klart du ska! det gjorde ju jag:-)

Solandella, Tusen tack!

Hannele, jo jag tänkte så. Finns det inte i Stockholm får jag vara utan..