lördag 6 juni 2009

Har Reinfeldt verkligen sagt så?

På sidan 3 i "Efter arbetet" har LO en helsidesannons. Där är en bild på Fredrik Reinfeldt och texten lyder. "Han tycker inte det är viktigt att du röstar. Gissa varför!" Sedan hänvisar till något jag tolkar som ett citat från statsministern. "Väljarna är rationella. De inser att EU-valet inte är lika avgörande för deras framtid och vardag."

Jag blir helt stum. Har han verkligen sagt så?! Det är ju att idiotförklara oss allihop. Eller ännu värre tror Fredrik Reinfeldt själv att det är så. Att Sverige är allsmäktigt och bäst i allt tycks han ju redan tro, och slänger sig med siffror om Sveriges förträfflighet. Att de inte stämmer kommenterar han aldrig.

Andra tror det är en slug taktik, ett uttalande för att få Socialdemokrater att stanna kvar på sofflocket. Åter igen verkar han tro vi är idioter allihop. Vilket syfte han än har är uttalandet häpnadsväckande. Har han verkligen sagt så?


Fler bloggar i samma ämne.
Ewa Jansson
Hanna Bergstedt
Markus Blomberg
Slutligen Solnasnack som gör tvärtemot statsministern, han uppmanar alla att rösta.



4 kommentarer:

The cottage by the Cranelake sa...

Inte kan han väl sagt så? Har ju hört honom säga tvärt emot på tv.
Christer.

Fritt ur hjärtat sa...

Christer, jag har verkligen ingen aning. SKulle tro det men har inte hittat källan... fastjag har inte sett en enda debatt!

ewajansson... sa...

I slutet av Agendas partiledardebatt äger Reinfeldt det där. Men tyvärr leder det in alla partiledarna på samma spår, undantaget Göran Hägglund (Kd).

Fritt ur hjärtat sa...

Ewa, jo jag fattade ju att han hade sagt det, fast jag är glad du berättar var så jag kan säga det när folk frågar. Det är ju sorgligt dåligt!