söndag 5 juli 2009

Fiskmysteriet i Bäveån fortsätter.

Inte varesig Gräskarp eller Tjockläppad Multe, nu är budet Fjällkarp. Jag lovar att jag jämför bilder så jag blir yr! Kungsfiskaren har lagt upp foto, varsågod gott folk, över dit och jämför. Jag går bet. En fisk är en fisk och en Makrill ser jag skillnad på:-)

Började som jag sa resan till Göteborg i Hasselbacken. Det var högre vatten och svårare att se. MEN! Ett stort stim på säckert 20 fiskar simmade i cirklar. De hade silvriga munnar som de förde mot ytan och de hoppade ivrigt. Har aldrig sett något sådant förut. Jag konstaterar att det inte är Makrill:-) Nu får jag ännu en anledning att ta mig till Hasselbacken igen. Imorgon ska jag till massören igen, får väl passa på då.

5 kommentarer:

The cottage by the Cranelake sa...

Ja någon form av Karp är jag övertygad om att det är (behöver ju inte betyda att jag har rätt dock :-) ), Minns nämligen inte att multen ser ut sådan.
Christer.

Anders Nilsson sa...

satsar en krona på att det är braxen

Ingemar Pettersson sa...

Japp, här är det braxen du har fångat på bild Simone. Den stora fisken som du har på bild längre ner är en klockren fjällkarp.

Det syns bäst på bilden där ev nejonögat är med.

/Kungsfiskaren

Mitt i livet sa...

Allvarligt talat. Släpp fiskarna och berätta om helgen istället! ;-) Har varit inne på din blogg säkert tio gånger idag bara för att kolla vad du gjort och hur du haft det :-)

Fritt ur hjärtat sa...

Christer, de är ingen Makrill i alla fall:-)

Anders, det verkar viml av arter.

Kungsfiskaren, men att det helt plltsligt finns så många sorters fisk där.. Och maneter såg vi också...

Anna, nja släpper fiskarna gör jag inte, men jag kan berätta också;-)