måndag 7 september 2009

Demokrati i verkligheten.

Minns ni mitt medborgarförslag om skyltar till, och på Östrabo. Tjänstemännen på tekniska sa nej till förslaget. Efter mitt förvarstal höll politikerna med mig och en enhällig nämnd röstade ja till förslaget. I veckan som var åkte jag förbi Östrabo. Jag fick vända och fotografera. Det här är demokrati i verkligheten!! Östraboteatern innan sommaren. Svårt att veta att det döljer sig en teater här. Alla skyltar talar om gymnasium eller skola. Östraboteatern nu. Helt enligt medborgarförslaget. Så himla roligt det känns att se det! Nu väntar jag med spänning på skyltningen dit också.


10 kommentarer:

The cottage by the Cranelake sa...

Grattis!

Fritt ur hjärtat sa...

Christer, tack!

Gunnar Klasson sa...

Det är ju lysande!

Fritt ur hjärtat sa...

Gunnar, ja, jag blir riktigt stolt!

Ebba Christina sa...

Vad kul. Det är bara att sträcka på sig och se stolt ut. Att kunna påverka det byråkratiska styret det är inte illa. Grattis!!!!...må så gott..../Ebba

Fritt ur hjärtat sa...

Ebba, jo det var lite läskigt på mötet, men nu känns det riktigt bra!

Anna-Lena Heydar sa...

Ja vi politiker kan vara lite läskiga ;-) men visst blev det bra? Jag hade trott det skulle bli lite större, men man får vara glad att det kom upp.

Fritt ur hjärtat sa...

Anna-Lena, du var i alla fall inte läskigast;-) men du kasnke minns att jag darrade betänkligt i handen när jag skulle peka med pekpinnen... Jag tyckte det blev fins, passar med det befintliga och syns bra.

Annaa M sa...

Tänk, efter alla dessa år!

Fritt ur hjärtat sa...

Annaa, kostar inte 20 miljoner heller.....