tisdag 29 september 2009

Så tog sommaren slut.

Nöjd borde man kanske vara. Med att frosten väntat ända tills nu. Kanske, men det är inte jag. En hel rabatt väntar på att bli omgrävd. Ett plommonträd på att bli beskuret. I trädgårdskretsar pratar man om JAS-perioden, det är allt som ska/kan göras i juli, augusti, september. På torsdag är det oktober. Nu tror jag förallandel inte att ett par dar hit och dit spelar så stor roll. Inte i vanliga fall. Nu däremot kom frosten och då känns det plötsligt bråttom. Mina 5 nyinköpta Clematis står i kruka. Sommarens överblommade fröställningar sitter kvar. Jag borde sätta en väldans fart. Klipper jag inte bort fröerna växer det mig över huvudet till våren...igen. Det vill jag inte. Dagen idag är full av måsten. Utöver det hoppas jag klämma in ett par timmar i trädgården. Säkert misslyckas jag. Får ta morgondagen till hjälp. Maken och helgen, så ska det nog gå. I natt kom första frosten och så tog sommaren slut.

Inga kommentarer: