torsdag 8 oktober 2009

När Beatrice Ask är ärlig får man reda på sanningen

Det spelar ingen roll säger justitieministern Apropå om böter för störiga barn inte drabbar redan hårt drabbade.

"Vet du om jag ska vara riktig ärlig så tror jag att det är såhär att de flesta mammor i den situationen, eller pappor, de är redan hårt drabbade, det kommer inte göra någon större skillnad för deras del."

Jag var stum i måndags när jag hörde intervjun och jag blir illamående nu med. Att införa en lag för att komma åt vissa, det måste väl vara fel?! Lagen gäller för alla.

Läs och hör på Alliansfritt Sverige

4 kommentarer:

Hannele på Hisingen sa...

"komma åt vissa"

Vilka då?

Här var det en del pappor, som inte släppte sina döttrar till skolan, för hemarbete och barnpassning var viktigare.. Rektorn sa, att då får föräldrarna böta 1000 kr. Alla flickor kom till skolan och fick avsluta grundskolan.

Inte alltid fel med böten.

Fritt ur hjärtat sa...

Hannele, lyssna på intervju så hör du. Hon föreslår böter som drabbar alla, men vill åt en viss kategori människor. Lyssna på intervjun. Läs Alliansfritt sveriges artikel.

Annaa M sa...

Jag tror att den intervjun får även hennes partikamrater att dra efter andan och undra hur hon tänker. Människoförakt så det bara osar om det. Från en person som jag så vitt jag minns själv kommer från rätt enkla förhållanden.

Fritt ur hjärtat sa...

Annaa, ja det tror jag också. Funderar som bäst på en insändare just nu för det är så dödstyst om vad hon faktiskt sa.